byHej
Jag håller på och bygger nytt hus i Stenungsunds trakten huset är färdigt men vi har en bråkig granne som lägger sig i allting... jag vill flytta in garaget så gaveln ligger ca 4 m innanför baksidan på vårat hus för att få en avskild baksida. Vårat garage ligge 5.5 m från gränsen till grannen är detta något problem? Det finns ingen havsutsikt bara ett gärde och det är utanför detalj plan.
Ha en fin helg Rolf
 
Tror knappast grannen kan överklaga ett sådant beslut. 4 meter in på tomten, kan grannen ha åsikter om, men inte innanför om det inte är speciella bestämmelser för din tomt.
 
Om garaget (efter ändring) ligger 5,5 meter från grannen tror jag inte han har med det att göra men du kan behöva en ändring av bygglovet.
 
Tack för svar! Ja vi skall skicka in ändring av bygglovet för garaget. och vi hoppas att få igenom det. Kan nämna att grannen har en stödmur (L formad? som ligger ca 30 cm in på våran tomt vi har inte sagt något om detta ännu för jag vill inte bråka kanske snart dags att nämna det den är 41 m lång så en del jobb att flytta den.

Hälsningar Rolf

Hälsningar Rolf
 
Tror grannen skall hålla tyst om ditt garage om h*n inte vill få väldigt ont i ryggen, efter att ha flyttat den stödmuren till rätt sida av tomtgränsen. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.