Hej!

Jag har funnit en butik som säljer en helt ny borrskruvdragare, Bosch GSR 18 VE-2-LI med 3st 2,6Ah HD-batterier, AL1860-laddare, stödhandtag & bärväska för 2900kr. Ordinarie pris 5300kr. Tillverkningsår är 2009.

Priset känns ganska intressant för denna produkt.
Vad skiljer mot en som är tillverkad 2011?
Är det något man bör undvika iom att det är en modell från 2009? Eller är det bara att "slå till" å vara glad?
 
Redigerat:
frav skrev:
Hej!

Jag har funnit en butik som säljer en helt ny borrskruvdragare, Bosch GSR 18 VE-2-LI med 3st 2,6Ah HD-batterier, AL1860-laddare, stödhandtag & bärväska för 2900kr. Ordinarie pris 5300kr. Tillverkningsår är 2009.

Priset känns ganska intressant för denna produkt.
Vad skiljer mot en som är tillverkad 2011?
Är det något man bör undvika iom att det är en modell från 2009? Eller är det bara att "slå till" å vara glad?
Spotant låter det dyrt. Vill minnas man kan köpa en 18 VE-2 LI PRO i England för mindre än 5000, och det är stor skillnad mellan pro ich inte pro. Dock med ett batteri mindre.

--- Mats ---
 
Heter inte alla professional i ve serien?

Annars så kanske en äldre modell saknar lboxx, led och 13mm chuck.
Är har inte kollat men är laddaren en riktig snabbladdare <30min?

Annars brukar väl dessa maskiner säljas med 2st 3ah batterier.

Tror jag sett dom för styvt 3k i Tyskland o UK.
 
Om det var pro eller inte vet jag faktiskt ej, tänkte inte på det då jag var ute i annat ärende än att kolla på verktyg. Men vad är det för skillnad? Trodde att blå Bosch var proffs/yrkes-modeller. Differentierar de även de blå med olika modellgrupper Pro & icke Pro?
Hur som så hade den ivf inte LBOXX väska utan den tidigare väskan. Noterade att de nya modellerna har 3.0Ah batterier & inte 2.6 som denna hade. Dock var det 3st batterier. Den hade LED, den runda LED varianten i batteri fästet. AL1860 ska vara 30min laddare.
 
Redigerat:
3 batterier är bra om du tänker köpa till ytterligare någon maskin i 18v serien annars är det overkill.
Se bara upp med batteriinfästningen, tidigare har tex batterier till blå Bosch passat till deras trädgårdsmaskiner men det verkar som dom gått ifrån detta nu
 
Jepp, men som sagt du kan hitta dom ytterligare lite billigare på några av dom andra tyska o engelska siterna vad jag kommer ihåg.
Det är alltså detta du skall ställa erbjudandet emot och inte någon fiktiv prislapp på över 5000kr.
 
Nä ordinariepriset på 5300kr är väl antagligen 2009års listpris, så det är ju ointressant. Men det var 2900kr som jag tyckte lät ganska skapligt iom en krallig maskin & tre st batterier. Dock så skiljer sig kanske de senast modellerna från 2011 något mot denna 2009 som jag såg, om inte annat på batterier, verktygslåda & Led.

4800kr verkar man kunna få en ny 2011 för i Sverige med två batterier http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=847966

Vilka andra UK & DE siter avser du?
 
Kolla sökmotorerna från tysklandstråden, i UK kan det ha varit lawson dom brukar ofta ha bra priser på Bosch.
 
Bosch har ju den senaste tiden släppt flera maskiner i sk kompaktare format. Gäller säkert här åxå. Mao så har den längre med svart chuck ersatts med en ny variant.
 
Frav:

Dessa maskiner har förbryllat mig med!!

Den du hittade på extrapris är den utgående modellen. Klumpigare motor (sticker ut bak). Det som är en stor sak för mig iallfall är att jag TROR inte batterierna till den "gamla" passar i dom nya maskinerna som kommer nu. Dvs du kan inte komplitera med tex sticksåg som du köper utan batteri för en MYCKET lägre kostnad och sen använder med dina skruvdragar-batterier.

Ang dom modellerna du frågar om ang kompakthet, så undrar jag samma sak! Har faktiskt mailat shop-seltmann om detta men inte fått något svar..
Dock är det skilda chuck på dom om på GSR 18 VE-2 maskinerna som säljs i sverige och som finns på bosch.se är det den varianten med metall-chuck som gäller. Så jag skulle satsa på den!!
Hörde någonstans att den va nyare, men det skulle innebära att bosch först skulle släppt den du först tittat på 2009 sen skulle dom släppt en variant med plastchuck 2010-2011 för att direkt efter det släppa den med metallchuck!?!?!?
Har faktiskt ringt bosch för att fråga men det är fan upptaget JÄMT!!

Lyckas du reda i det så posta gärna sanningen:)
 
Den senare ingår i deras 'Robust serie'.
Kommer med helmetallchuck.
 
FredrikR skrev:
Den senare ingår i deras 'Robust serie'.
Kommer med helmetallchuck.
Ja.. Det låter riktigt logiskt! d^_^b

Innebär?
Att det är lika stark men mer tålig????
 
Ja det är minst sagt lite rörigt med modellerna. Såg att det finns Light, Dynamic & Robust serier av Blå Professional.
(Utbud från 2010)
http://www.bosch-pt.com/productspec...ion/se/sv/media/leaflet_akku_range_folder.pdf

Där på sid 26 finns den icke kompakta GSR 18 VE-2-LI med som robust maskin.

Min tolkning blir som följer; 2009 så hade denna GSR 18v maskin 2.6Ah batteri & den tidigare verktygslådan samt rund LED, 2010 kom den med 3.0Ah batteri & LBOXX. 2011 kom den i ett kompaktare format (kortare motor) & med rektangulär LED.
Vad gäller chucken så vet jag inte vad den jag såg hade.

Man kanske ska satsa på en Metabo istället?
http://www.toolstop.co.uk/metabo-sb...s-combi-driver-2x-3ah-li-ion-batteries-p10342
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.