Hej

Jag är på jakt efter erfarenheter hos de som köpt garageportöppnare av det billigare slaget hos t.ex. Jula, ClasOhlson m.fl.
Funkar de bra? Vad är bra dåligt?

Jag undanber mig svar av typen:
"Jag har Crawfoord/Hörmann/annat osv och skulle aldrig köpa sån billig skit. Crawfoord/Hörmann/annat funkar superbra och är det bästa"

Alltså, enbart svar från sådana som har egna erfarenheter av lågprisöppnare
/M
 
Är indirekt egen erfarenhet ok?

Bott i vårt område nu i 5 år och här finns både crawford deluxe elite, min egen aporto, och ett antal grannar med billiga bauhaus.

1) De billiga har fungerat lika bra som de dyra.
2) De billiga var enklare i utförandet och något meckigare att sätta upp (vi hjälps åt på gatan)
3) De dyrare går dock betydligt jämnare och tystare.

Alla har dock öppnat och stängt dörrar i 5 år utan problem.
 
Det var ett utmärkt svar :)

Svarstypen jag ej önskade har en tendens att vara lite kategoriserande och dömande utan att egna erfarenheter finns ;)
 
Jag har aldrig ägt en egen garageöppnare utan min erfarenhet består i att ha hjälpt några husägare att felsöka varför deras portar alltid var öppna när dom kom hem från jobbet.

Det var nämnligen så att sändaren och mottagaren använde samma frekvens som flygradion använder. D.v.s att när SAS flög över samhället och pratade med kontrolltornet så öppnades portarna.

Så min erfarenhet är att billiga öppnare ofta sänder på frekvenser som används av andra grejer. Vanligt är även att dessa sänder på 27MHz vilket används som komradio av många lastbilar och dyligt.

Man bör därför kontrollera vad för frekvens som används.

// DeBe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.