Då provar vi igen..



BKXh5.jpg

vlUrb.jpg
 
Redigerat:
Men vad i hel***!!

Vart laddar man upp bilder smidigast? Pixbox som jag använde innan kommer att stänga ner. Vad använder ni?
 
Prövar forumbilder.se då..

40182011242017658.jpg

4a182011243213077.jpg

Det verkar ju fungera iallfall :)
 
Hur som haver är vintern på intågande, även lite sent. Vilket inte gör mig ett skvatt.

Sulan är numera rensan från överflödig plast och stöttorna är borttagna, kändes enorm konstigt att kliva upp på plattan redan ett par dagar efter. Jag har även lagt dit randisolering 600 runt om hela plattan för att slippa tjälskjutning.

Har varit och inhandlat två stycken preseningar som jag har tänkt täcka sula med under vintern. Vet inte riktigt om det är nödvändigt med den känns lite bättre än att lämna den helt öppen.

Nu är det lite andra projekt på gång i väntan på sommar, sol och lite varmgrader.

Projekt nr 1:

Ni som har följt med från början kanske minns att jag grävde även ut för en friggeboda.

b218201125628c237.jpg

"Grunden" är byggd av 145x45 NTR ab virke som står på en markisolerad grusbädd och sedan 600x600 plattor 40 höga.
Vi beställde lite för mycket isolering till grunden vilket kom väl till pass till bodan, då den kommer bli helt isolerad. Kanske lite overkill för en friggebod men man vet aldrig om nått av barnen skulle vilja bo där i framtiden.

Sedan har jag fått tag i färdigisolerade (100mm) väggblock som är plåtbeklädda på bägge sidor vilka man helt enkelt klickar ihop. Mer bilder kommer under byggets gång..

Projekt nr 2:

Jag har aldrig riktigt gjort i ordning garaget som jag vill ha det. Jag älskar att vara där ute och pysla och tycker mig själv förtjänar ett riktigt garage. Även mer om detta allt eftersom jag styr upp!
 
Fungerar föresten bilderna för alla nu? Jag ser dom iallafall :)
 
sjöström skrev:
Fungerar föresten bilderna för alla nu? Jag ser dom iallafall :)
d^_^b
 
jag använder mig av www.photobucket.com för bilder, gratis o fungerar kanon (samt direktlänkar till img taggar så man slipper skriva en massa)
 
T
Provade båda och imgur.com var väldigt bra, var tvungen att prova lägga upp en bild..

mcHpnl.jpg
Liten tjuvkik hur bodan ska bli.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.