D
Jag beställde lite Eljo Trend uttag m.m. från ByggHemma, men jag är inte alls nöjd med kvaliten. Tycker ni detta är acceptabelt? Smutsen går väl att tvätta rent, men skall man verkligen behöva acceptera helt nedsolkade artiklar när man handlar? Vägguttaget är ju också demolerat (ser inte ut som någon fraktskada, då ju plastkåpan normalt skyddar den plåten). Går väl att böja rätt antar jag, men återigen, skall man behöva acceptera detta när man köper nytt?
 
  • bh1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bh2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bh3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vad säger Bygg Hemma?
 
Enkelt svar, Nej det skall du inte behöva acceptera.
Har du kontaktat dem och framfört dina klagomål?
Personligen tycker jag man ska ge företaget en chans att förklara sig och rätta till felet innan man hänger ut dem publikt. Det kan ju ha med frakten att göra, även om paketet såg ok ut.
 
  • Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
D
Jo, men jag hänger inte precis ut dem... jag ville veta om ni tyckte det här var petitesser som jag inte ens skulle bry mig om innan jag klagade... Jag kommer ju återkomma i tråden när ByggHemma återkommer med ett svar på mitt klagomål som jag nu har skickat.
 
Ser väldigt knepigt ut! Skall bli intressant att höra vad de säger.
 
Som jag ser det så är de mekaniska skadorna helt oacceptabla, man skall inte behöva reparera nya prylar innan de monteras.

Lite damm får man nog acceptera på byggmateriel man köper, uttagen är ju inte separat inpackade i plast om man köper annat än i butiker som Clas Olsson osv.

men SÅ skitiga som uttagen ser ut att vara på bilden är inte heller accpetabelt, de ser ju nästan ut att vara sotskadade från en brand.
 
Tycker ofta folk gnäller lite väl snabbt över ganska vanliga och rimliga "petitesser"...men det här är inte ett sånt fall. Klart du ska ha nya, de där är ju att betrakta som trasiga skulle jag säga...du får begagnade i bättre skick ju...
 
Det där måste vara en retur som dom stoppat in i lagret utan att kolla.

Säkert ett misstag, men givetvis helt oacceptabelt.
 
Totalt oacceptabelt. Punkt slut.
 
Vad ända in i hela...??

//Patrik
 
D
Bygg Hemma's leverantör kommer att skicka nya produkter istället för de skadade. Tyvärr tar det ju tid att få dem, så jag kommer bli tvungen att åka ut på stan och köpa sakerna istället, men jag anser ändå att Bygg Hemma har gjort vad de rimligen har kunnat (dessutom är det ju deras underleverantör som har schabblat).

En detalj som kan vara bra att veta om Bygg Hemma dock, är att leveranserna är ganska långsamma därifrån (egentligen inte långsamma, men nu i dessa "JIT"-leveranstider som man vant sig vid, så känns det långsamt). Jag beställde samtidigt från EVButiken och ByggHemma (lördags) och EVButiken kom fram på en arbetsdag (dvs tisdag) medan ByggHemma behövde 3 arbetsdagar (torsdag) och dessutom inte spårbart.
 
Litet tips till alla med jordbruksfastighet:

Jag har alltid köpt elprylar på internet, men upptäckte till min förvåning för en tid sedan att vi har Ahlsell i närheten (OK, 75 km, men det är nära i glesbygden).

Sortimentet är ju helt oslagbart likaså priserna om man är medlem i LRF.
 
mycke_nu skrev:
Litet tips till alla med jordbruksfastighet:

Jag har alltid köpt elprylar på internet, men upptäckte till min förvåning för en tid sedan att vi har Ahlsell i närheten (OK, 75 km, men det är nära i glesbygden).

Sortimentet är ju helt oslagbart likaså priserna om man är medlem i LRF.
Vad bra, så det är bra priser med rabatten då, skall jag komma ihåg när jag behöver något...
 
D
mycke_nu skrev:
Litet tips till alla med jordbruksfastighet:
Min tomt ser ut som en jordbruksfastighet nu efter att de dränerat om. :D Räknas det? :wow:
 
mycke_nu skrev:
Sortimentet är ju helt oslagbart likaså priserna om man är medlem i LRF.
Jaså, får man rabatt på grossisterna om man är med i LRF?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.