Jag äger (tyvärr) en gammal husvagn som jag använde som byggbod en gång i tiden. Den är avställd och förmodligen besvärlig att flytta och står kvar på det som en gång var min tomt. Allt annat ville x:et ha utom just den, som jag inte har någon möjlighet att husa, och nu är det ett evigt tjat om att jag ska ta hand om den.

Vad gör man med gamla husvagnar? Skrotas de på samma sätt som gamla bilar? Finns det särskilda husvagnsskrotar?
 
En chansning kan vara en skänkes annons på blocket. Någon kanske tar den för att bygga släp eller båttrailer.
 
Jag är rätt säker på att endast bilar omfattas av de skrotningsregler som finns, en husvagn kan man alltså liksom motorcyklar och tunga lastbilar destruera på egen hand, utfärda ett intyg som påskrives av 2 vittnen att så skett och få bort den ur bilregistret. Om du vill slippa jobbet och ramverket är hyfsat så gör som kinglolle föreslår, både släpbyggare och husvagnsfolkraceare har nog åtgång för en vagn samtidigt som du slipper jobbet.
 
Bortskänkes mot avhämtning fungerar nästan alltid.
 
Jag skulle komma och hämta den nu om det inte är så långt bort...
Ska bygga en enkel båtvagn och det är ju en axel och drag att börja med.............
 
Många bra förslag! lol
 
Skroten skulle ha 2000kr för ta hand om min som den va, tog jag bort "huset" själv kunde dom ta hand om resten gratis...!
Jag la ut en annons på blocket för 4000kr och fick 2000kr för den istället...
 
Mikael_L
Hehe.
Gick du också på skolan då?
Jag känner ett par av dom från pyrot som sprängde vagnen ... :)


Det är väl förövrigt preskriberat nu, så det borde vara OK att prata lite försiktigt om'et nu. ;)
 
Mikael_L skrev:
Hehe.
Gick du också på skolan då?
Jag känner ett par av dom från pyrot som sprängde vagnen ... :)


Det är väl förövrigt preskriberat nu, så det borde vara OK att prata lite försiktigt om'et nu. ;)
Jodå höll till där i krokarna några år så jag hade/har rätt bra koll på dem som var aktiva i den lilla sprängar-föreningen :p

Som sagt byggde vi en bastu av husvagnen sen. Stod länge uppställd längst bort på Vänorts. Röd och fin, men tror att den har blivit skrotad nu. Är ju ändå nästan 10 år sen.
 
Kör ut den i skogen och använd som bikupa. Billigt och bra å gott med honung.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.