Jag letar efter en ny tvåstegs snöslunga för under 10 tusen, jag vill inte han någon lågprismaskin typ jula, biltema. En som jag funderar på är en Partner SB 240 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=275068 finns det någon som har erfarenhet av denna maskin eller har tips på någon annan
 
En ny tvåstegs snöslunga för under 10000:- är per definition en lågprismaskin, så jag får inte ihop ditt inlägg riktigt. Men Partnern är ett bra alternativ, en avskalad variant av Husqvarna 5524ST.
 
Det jag menade var att jag är ute efter en prisvärd maskin utan i mitt tycke massa onödiga funktioner som lyse, elstart, eluppvärmda handtag m.m. Då tyckte jag att Partnen verkade vara en maskin med lågt pris utan att vara låg kvalite.
 
Håller med Tommmy att många funktioner på dyrare maskiner kan man vara utan. Säkert enbart ett sätt att få kunden att "förstå" varför den kostar mer.
Idag skall man inte titta blint på prislappen. En maskin för 15.000 kan vara samma som en för 7.000! Bara lite annan färg och en och annan kåpa, men tillverkad på samma fabrik. Så det bästa är att se maskinerna i verkligheten och titta på dem ordentligt.
 
Det blev tillslut en Toro 8.26o, den är lite starkare än Partnen som jag först var inne på men utan "onödiga" finesser, så nu väntar jag på massor av snö så även jag kan ut och leka
 
Har en sprillans likadan stående i garaget.Verkar dröja med snön i år.
 
Tommmy skrev:
Det blev tillslut en Toro 8.26o, den är lite starkare än Partnen som jag först var inne på men utan "onödiga" finesser, så nu väntar jag på massor av snö så även jag kan ut och leka
Samma här.:)
 
Det verkar vara en populär modell, jag ringde runt till flera ställen i och runt Borås men de var slut så jag fick åka till Jönköping tillslut.
 
Även jag vill ut och göra grannarna gröna med min 11.28OXE. :)
 
Ledsen, men det kan omöjligen bli snö i år igen - väl ? eller blir det det varje år ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.