Hej

Är det någon som har erfarenhet av siemens induktionshällar? Mina föräldrar har en lite äldre som alltid har varit dålig. Jättekänslig för vatten och låser sig/larmar så fort det kommer lite vatten på zonerna eller kontrollerna. Tror att det är ett måndagsex, men lite tveksam blir man ju...

Funderar på denna:

http://www.siemens-home.se/EH651TE11E.html

Magnus
 
Jag har ungefär den där modellen fast den som är avsedd för nedsänkt montering.

Jättenöjd med den! Hade en lite enklare elektrolux i förra lyan och Föredrar Siemens:en alla dagar i veckan så när som på EN sak...
Jag saknar individuell värmereglering för vajre kokzon.

Den är mkt tystare än Elektroluxen och givetvis snabb som bara den.:)
 
Kontrollerna är känsliga, annars är den kanon. Timerfunktionerna används mycket och är riktigt användbara.
Nackdel är att kastrullen inte får vara för liten till kokzonen.
 
Ok, då blir det inte den. Bosch som vi har nu har inte känsliga kontroller, och dessutom är det inget problem att använda för små kastruller...
 
Då jag köpte hällen tyckte jag inte det var någon synbar skillnad mot jämförbara bosch, de var snarare identiska.
Men det kan säkert skilja i känsligheten i touchpanelerna och annat under huven.
 
pbengtsson skrev:
Då jag köpte hällen tyckte jag inte det var någon synbar skillnad mot jämförbara bosch, de var snarare identiska.
Men det kan säkert skilja i känsligheten i touchpanelerna och annat under huven.
Bosch, Siemens och Gaggenau är samma i grund och botten, alla ägs av Siemens.

Bosch har lite enklare utförande, ungefär som Volkswagen - Audi - Porsche:D:D
 
BjörnBygg skrev:
Bosch, Siemens och Gaggenau är samma i grund och botten, alla ägs av Siemens.

Bosch har lite enklare utförande, ungefär som Volkswagen - Audi - Porsche:D:D
Så kanske det är, men faktum kvarstår att boschen har fungerat betydligt bättre än mina föräldrars siemens.
 
mbyrod skrev:
Så kanske det är, men faktum kvarstår att boschen har fungerat betydligt bättre än mina föräldrars siemens.
Det beror nog på specifika modeller som varit mindre lyckade, men man kan inte avgöra vilket märke som är bäst genom att endast jämföra två modeller;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.