Vi köpte en ljudanläggning från USA för att kunna integrera dator, tv, internet, musik och annat. Bygget har krånglat men förhoppningsvis är de inte helt föråldrade... Hur som helst är vi nu "plötsligt" sent ute för att få in sladdarna i mellanbjälklaget innan vi isolerar tak och mellanbjälklag om några veckor. Jag behöver hitta någon som är duktig på att placera högtalare och installera hela systemet. Gärna i Mälardalen men andra förslag kan också funka. Alla tips på en ljudhantverkare ;) mottages tacksamt!
 
Inga ljudkonsulter alls!!?
 
Berätta vad det är för system och hur huset ser ut så brukar folk vara ivriga att lämna tips och synpunkter!
 
Ingvar Öhman och http://www.diffusor.com/ är två

Ca 3000kr/h kan man få räkna med om Ingvar gör jobbet. Men då blir det nog väldigt bra med.


Sent from my PC med tangentbord
 
Redigerat:
Vi är inte audiofiler med vill gömma ljudet eftersom vi bor i ett 1700-talshus. Har köpt en hyfsat enkel anläggning - men troligen fel högtalare eftersom de inte har låda runt utan tekniken "bar". (Kommer isf försöka sälja dem och försöka få tag på andra... Eller kan man kanske använda dem?

Hur som helst; söker nån som vet hur jag fixar högtalarna på et enkelt sätt samt efter det bakar ihop systemet.
 
När jag räknar på ljudsystem som ingår i säkerhetssystem kör jag med en enkel formel.
Jag går grovt på att en högtalare har 90 graders spridning. I mitt fall har jag ett hörplan på 150 cm
Sätter jag en högtalare på 2,7 m räknar jag 270 cm - 150 cm = 120 cm x 2 = 240 cm...

Det ger mig ett CC på ~2,5 meter mellan högtalarna. Då har jag bra hörbarhet i hela den ytan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.