Översta menyn " senaste inlägget....." och "mitt användarnamn, mina inlägg Bevakningar Inkorg Inställningar och logga ut"

Ofta så går det endast att klicka på "senaste inlägget" de andra länkarna är inte klickbara även fast jag är inloggad, dock så fungerar det något bättre i IE8 men i IE9 och Firefox 3.6.23 så är det typ var annan gång det fungerar. I Firefox så går det inte att logga in vissa gånger då man inte kan ställa markören i inloggningsrutan.

Har provat på 4 olika datorer med IE9 och Firefox 3.6.23 och det är samma sak. Aningen enerverande, tips mottages gärna, dock så tvivlar jag på att det är browsern, men jag kan ju ha fel, det har hänt ;)

Och visst ja, det är samma sak då man kör "Compatibility view" i IE
 
Samma här, måste stänga av samtliga fönster av webläsaren ibland (firefox och ie) för att få tillbaka klickmöjligheten på användarnamn, mina inlägg, bevakningar mm.

I mitt fall är det främst den svarta listen i ÖK som strular.
 
Vi tittar på det här snarast!
 
Liknande fel: Visa Alla Inlägg funkar bara ibland i Chrome.
 
taz skrev:
Översta menyn " senaste inlägget....." och "mitt användarnamn, mina inlägg Bevakningar Inkorg Inställningar och logga ut"

Ofta så går det endast att klicka på "senaste inlägget" de andra länkarna är inte klickbara även fast jag är inloggad, dock så fungerar det något bättre i IE8 men i IE9 och Firefox 3.6.23 så är det typ var annan gång det fungerar. I Firefox så går det inte att logga in vissa gånger då man inte kan ställa markören i inloggningsrutan.

Har provat på 4 olika datorer med IE9 och Firefox 3.6.23 och det är samma sak. Aningen enerverande, tips mottages gärna, dock så tvivlar jag på att det är browsern, men jag kan ju ha fel, det har hänt ;)

Och visst ja, det är samma sak då man kör "Compatibility view" i IE
Tack för felrapporten. Jag har tidigare stött på felet till och från men inte vetat vad det beror på men tack vare din felrapport kunde jag reproducera felet. Problemet uppstår när rubriken i det senaste inlägget är lite längre. Då går det inte att logga in eller klicka på sitt användarnamn, mina inlägg etc. Jag kan inte åtgärda detta själv men har bett flommy fixa ASAP.
 
Nu ska alla länkarna i den svarta listen fungera igen. Bekräfta gärna att det fungerar för er också så att vi vet att vi gjort rätt.
 
jag har inte kunnat loggat in på forumet på en vecka i min laptop. men nu funkade det igen, har det hänt nåt så man måste ha numpad för att siffror i lösen måste bli rätt ? jag kör med ubuntu & firefox
 
ingemar_o skrev:
jag har inte kunnat loggat in på forumet på en vecka i min laptop. men nu funkade det igen
Felet har funnits i en månad men det är först nu vi lyckats återskapa felet och därmed kommit på vad det berodde på. Felet har gjort att det svårt att logga in när rubrikerna på senaste inläggen varit lite längre. Felet är nu åtgärdat.
 
Per Eskilsson skrev:
Felet har funnits i en månad men det är först nu vi lyckats återskapa felet och därmed kommit på vad det berodde på. Felet har gjort att det svårt att logga in när rubrikerna på senaste inläggen varit lite längre. Felet är nu åtgärdat.
Gott, snabb lösning när problemet var inringat. d^_^b
 
mycke_nu skrev:
Liknande fel: Visa Alla Inlägg funkar bara ibland i Chrome.
Det här felet finns fortfarande kvar, dök senast upp nu på morgonen i tråden Trafo, felkonstruerad?.

Gjorde så här:

1. I listan Forum: Senaste inläggen: Trafo, felkonstruerad? klickade jag på pilen för att se första olästa inlägget i tråden. Hamnar då felaktigt på sidan 1 av 3.

2. Klickar på Alla inlägg upprepade gånger, inget händer.

3. Klickar på länken till sid 3 och kommer dit. Länken Alla Inlägg fungerar nu från alla sidor.

4. Problemet går inte att återskapa vid ny läsning av samma tråd, men väl vid läsning av andra olästa trådar. Variant: Ibland kommer man först till rätt sida, men Alla Inlägg funkar inte då heller.
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Det här felet finns fortfarande kvar, dök senast upp nu på morgonen i tråden Trafo, felkonstruerad?.

Gjorde så här:

1. I listan Forum: Senaste inläggen: Trafo, felkonstruerad? klickade jag på pilen för att se första olästa inlägget i tråden. Hamnar då felaktigt på sidan 1 av 3.

2. Klickar på Alla inlägg upprepade gånger, inget händer.

3. Klickar på länken till sid 3 och kommer dit. Länken Alla Inlägg fungerar nu från alla sidor.

4. Problemet går inte att återskapa vid ny läsning av samma tråd, men väl vid läsning av andra olästa trådar. Variant: Ibland kommer man först till rätt sida, men Alla Inlägg funkar inte då heller.
Hmm. Det verkar som om Alla inlägg bara funkar när man befinner sig på forumtrådens förstasida. Därför blir jag förvånad när du säger "3. Klickar på länken till sid 3 och kommer dit. Länken Alla Inlägg fungerar nu från alla sidor.".
 
Nej, det är i stort sett tvärtom för mej. Det hela verkar lite slumpmässigt, kan ju vara någon variabel som inte är initierad, eller något i den stilen.

Mac OS X 10.6.8, Chrome 15.0.874.120 (om det nu har någon betydelse).
 
mycke_nu skrev:
Nej, det är i stort sett tvärtom för mej. Det hela verkar lite slumpmässigt, kan ju vara någon variabel som inte är initierad, eller något i den stilen.
"Visa alla" är ett ful-hack, bara ett javascipt som lägger till "?showAll" till urlen. Tack vare din felrapport upptäcker vi nu att om man klickat på Senaste inlägget uppe i svarta listen, Senaste inlägget-pilen, Sista sidan eller t ex Sida 2 så funkar inte Visa alla eftersom det då finns en "-2" och/eller en "#post1415156" med i urlen. Ska höra med flommy och se om det går att åtgärda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.