Hej,

I helgen så flytspacklade vi ett litet utrymme i källaren som ska bli ett grovkök. På ett par ställen har det blivit små håligheter, några millimeter djupa och någon centimeterbred. Spacklet har inte riktigt runnit ut som det borde.

Om jag vill fylla i dessa småhåligheter, vad ska jag använda då?
 
Flytspackel kanske?

Vad skall du lägga på golvet förresten? Skall du t.ex. lägga klinker över kan du ju kanske jämna av med husfix innan du lägger plattorna? Om inte hålen påverkar plattornas placering kanske det räcker med att lägga på lite mer fix när du lägger plattorna.
 
Redigerat:
Funkar flytspackel på så små ojämnheter? Jag ska måla, sprida ut flingor och lacka golvet så att det får samma utseende som övriga källaren. Hade det varit klinkers hade det inte varit något problem, då hade fixet gjort utjämningen åt mig.

Jag skulle vilja handspackla ojämnheterna på samma sätt som man gör med en gipsvägg men frågan är om det finns något som funkar för golv?
 
Jag hade nog tagit lite flytspackel ändå och fyllt hålen. Innan det stelnat helt hade jag jämnat ut för att slippa eventuella kanter. Blir det trots allt kanter går det ju att slipa i efterhand.
 
Laga med reperations spackel eller vanligt finspackel.
 
S
som fliken men ej vanligt finspackel,och använd absolut ej husfix som eviljava skrev.

fint golspackel bara
 
Fliken skrev:
Laga med reperations spackel eller vanligt finspackel.
+1

Får du tag på Schönox FIN så kör på det. Det är riktigt fint. Primerfritt också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.