Hej alla glada på fars dag!
Postade samma fråga men i fel forumdel tror jag. Vet inte hur man flyttar poster om det nu går.
Hursomhelst, jag letar efter ett par mässingskoppar till en gammal fåtölj med hjul fram som är renoverad och ska stå vid kakelugnen. :)
Någon som vet var jag hittar sådana?
Nya el beg spelar ingen roll. Har letat men inte hittat.
Tack på förhand!
 
koppar eller knoppar? Och vad ska dom vara till?
 
Har du ngn bild på vad det ska vara?
 
Fåtöljens hjul ska stå i små mässingskoppar för att skydda golvet.
Lite otydlig kanske...
 
OK. Liknande saker i genomskinlig hårdplast har jag köpt i 'finare' möbelaffärer, men det vill du kanske inte ha?

Kanske om du hör efter i affärer som säljer möbler i engelsk stil, att du hittar sådana i mässing?
 
Ja, där var hjulen. Men var är kopparna?
 
Vi har nyligen köpt howardsoffor och till dem ingår skydd, vi har inte fått hem sofforna ännu men jag antar att skydden är av plast. Jag skulle gärna vilja ha i mässing också för det är snyggare men jag har inte hittat.
 
Sommartorparn skrev:
Ja, där var hjulen. Men var är kopparna?
Aha. Missförstod jag också. Golvskyddet under. Musikaffärer med pianon kanske?
 
Kopparna finns där bland hjulen men inte med bild. Nu har jag slagit igen katalogen och minns inte exakt vad dom kallades men dom fanns där, men finns det i pianoaffär är ju det närmare. Vilken fantastisk firma förresten, Lee Valley. Beslagen såg i o f s lite plastiga ut men massor av användbara modeller för renoveringar. Man fick väl ta bort plastlacken med kaustiksoda och sen blir det som det ska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.