Haahahahahaa
 
Någon måste hängas, så är den svenska traditionen!
 
sdrlnd skrev:
Någon måste hängas, så är den svenska traditionen!
Helt offtopic, men där kan jag inte hålla med. Svensk tradition är väl att ingen är ansvarig.
 
bonnier skrev:
Helt offtopic, men där kan jag inte hålla med. Svensk tradition är väl att ingen är ansvarig.
"Det var en rutin som brast/saknades"
 
sdrlnd skrev:
Någon måste hängas, så är den svenska traditionen!
Är inte K-rauta finskat?
 
K
Finskt.
 
sdrlnd skrev:
Någon måste hängas, så är den svenska traditionen!
Svenska modellen är väl att ingen i företaget tar ansvar för något?

Borde vara mer som i Japan.

Som borgmästaren som sa att vattnet vid det nyligen havererade kärnkraftverket sa att vattnet nu gick att dricka. Och han helt sonika dricker det för att bevisa att det är sant.

Företagsledare och politiker som öppet i tv gråter ur sig ursäkter och visar sin skam.

Vore uppfriskande att se, jämfört med den svenska modellen där man ger någon en skyhög fallskärm och sen försvinner de från radarn utan att de ställs till svars.
 
Nu var det dags för nästa tabbe från K-Rauta. Jag fick följande mail:
Bästa kund,
Vi på K-rauta vill be dig om ursäkt, för utskicket av en felaktig bonuscheck som kom i brevlådan förra veckan. Du var berättigad till en Årspremie men på grund av tekniska problem har du tyvärr fått det dubbla värdet, alltså två checkar med samma belopp och checknummer. Den giltiga är den som benämns Årspremie.

Det är endast din Årspremie som är giltig och kan användas i ditt K-rauta varuhus. Var vänlig att ta med hela brevet (båda bonuscheckarna) vid nästa tillfälle ni besöker K-rauta.

Än en gång ber vi om ursäkt för det inträffade men vill hälsa dig Varmt välkommen att använda din giltiga årspremie!

Har ni ytterligare frågor kring detta, vänd er då till stamkund@k-rauta.se.


K-rauta AB
Nu har det bevisat att de är klantmuppar i en egen division. Jag tycker samma som min kapten sa när jag gjorde lumpen: "En gång är ingen gång, två gånger är gonggong!".

Jag funderade på att slökolla lite på K-Rauta för att shoppa upp bonuscheckarna, men tappade lusten totalt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.