Är det verkligen någon som tror att programmet görs för att hjälpa någon?

Syftet är att skapa underhållning (och tittarsiffror) genom offentlig förnedring. Både obehagligt och fascinerande.

Man kan undra varför folk ställer upp? Förstås för att de har ont om pengar och hoppas få hjälp med sitt bygge! De är säkert medvetna att priset de måste betala är att låta sig förnedras inför hela svenska folket. Det är ju aldrig några rika knösusar som hängs ut i den slags program, utan bara människor vars bygge gått i stå för att de inte haft råd att anlita folk.
 
Redigerat:
K
Sommartorparn skrev:
Är det verkligen någon som tror att programmet görs för att hjälpa någon?

Syftet är att skapa underhållning (och tittarsiffror) genom offentlig förnedring. Både obehagligt och fascinerande.

Man kan undra varför folk ställer upp? Förstås för att de har ont om pengar och hoppas få hjälp med sitt bygge! De är säkert medvetna att priset de måste betala är att låta sig förnedras inför hela svenska folket. Det är ju aldrig några rika knösusar som hängs ut i den slags program, utan bara människor vars bygge gått i stå för att de inte haft råd att anlita folk.
Var en tät kille med för någon säsong sen. Det var en kåk i Vaxholm och han hade en riktigt stor båt för någon miljon. Så undantag finns det.
 
Ja han var fin! Hade en stor, svindyr båt men kunde absolut INTE tänka sig att sälja den och få pengar så han kunde byta det trasiga fönstret i barnens rum... När Anders & co styrde upp så barnen fick egna rum så blev det minimala skrubbar för inte kunde man göra barnrum i kåken minsann för då skulle det inte någon havsutsikt från matsalsrummet.
Miffo...

Hur f*n kan man prioritera att ha en stor flådig båt framför att byta en trasig ruta så det inte blåser och regnar in på sina barn???

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Jag gillar arga snickaren skarpt. Programmet alltså, Anders är jag inte så sugen på. :)

Det är underhållande och nyttigt att se hur man INTE ska ställa till det för sig. Men jag håller med om att den terapeutiska delen kunde kvitta. Oavsett familjens sammansättning och roller så är alltid hans slutsats att de inte kan samarbeta, är tidsoptimister och att den ena inte låter den andra få bygga.

Skickat från min mobil
 
Frågan är ju hur många projekt i landet som ser ut så som det gör innan arga snickaren dyker upp.
 
Har en kusin som tyckte att det var fiffigt att blåsa ut hela huset på en gång och sen lite snabbt renovera. Nu har det gått snart 10 år och det är massor kvar att göra. Han rekommenderade inte den metoden nu.

Skickat från min mobil
 
Glufsglufs skrev:
Frågan är ju hur många projekt i landet som ser ut så som det gör innan arga snickaren dyker upp.
Finns nog hur många som helst.


Sent from my pc med tangentbord
 
raveper skrev:
Sent from my pc med tangentbord
d^_^b
 
Thomas Lundquist
Glufsglufs skrev:
Frågan är ju hur många projekt i landet som ser ut så som det gör innan arga snickaren dyker upp.
Jag har en här hemma som brukar påpeka att hon vill ansöka :).
Känner även många andra hantverkare som har "nån list" kvar hemma .
Skomakarens bla bla bla :).
 
MathiasS skrev:
Slutsats: Ju mer laidback desto smartare. Eller?
Nej, jag är ganska säker på att jag inte alls skrev det faktiskt. :)
 
Thomas Lundquist skrev:
Jag har en här hemma som brukar påpeka att hon vill ansöka :).
Känner även många andra hantverkare som har "nån list" kvar hemma .
Skomakarens bla bla bla :).
Jodå, jag har egna hemmaprojekt som är långdragna också men inte i den omfattningen som visas på tv då.
 
Aha, så inte lika som dom som hade saknat köksgolv i 24 år? ;)

//Patrik
 
Jag har faktiskt tänkt tanken att anmäla oss till programmet för att få hjälp med att göra vissa akuta saker som vi inte haft råd med på 20 år. Det som avhåller i nuläget är att man då måste låta sig förnedras offentlig samt utsättas för snickarens amatörpsykologiska relationsråd. Men, kanske i framtiden om det visar sig vara den enda lösningen....
 
Redigerat:
Sommartorparn skrev:
Jag har faktiskt tänkt tanken att anmäla oss till programmet för att få hjälp med att göra vissa akuta saker som vi inte haft råd med på 20 år. Det som avhåller i nuläget är att man då måste låta sig förnedras offentlig samt utsättas för snickarens amatörpsykologiska relationsråd. Men, kanske i framtiden om det visar sig vara den enda lösningen....

Akuta saker i 20 år??


Sent from my PC med tangentbord
 
Jag måste nog erkänna att jag har följt serien genom åren förutom enstaka program och tycker jag själva "terapi" snacket gör programet till det är och vad man kan se och förstå så har ju Anders rätt i det mesta han säger även om han kanske tar i lite väl mycket ibland men det hör ju till "showen" samtidigt som orden får en starkare betydelse.

Programmet som nämndes ovan med han med båten i vaxholm har jag nog missat, där ser man den bistra verkligheten att prioritera sitt eget ego framför familjen om det nu var han som ägde båten, men kanske fick Anders rät sida även på hans tänkande får man hoppas.

Själv skämdes nästan jag i ett avsnitt där en kvinna hade 2 lgh fast bara nämnt den som skulle renoveras till Anders & compani, när det sedan kom fram så blev det livat.
Det var nått år se´n det gick vill jag minnas.

Dock så har ju husen gått från rena renoveringsobjekten till fallfärdiga hus :)


Ibland undrar man dock om saker medvetet bryts upp förstörts mm för att det ska se värre ut, menar i många fall så är det ju svårt att tänka sig att de har kunnat bott i vissa hus, kanske är så illa vad vet jag.


Nog med OT ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.