Jag håller på med projekt källarrenovering. Har rivit ut ca 50 m2 källargolv (symptom i huset är lukt) som inte var installerat på korrekt vis. Betongplattan är smutsig och någon enstaka träregel finns kvar. Det saknades även mek. ventilation.

Nu funderar jag omkring återuppbyggnaden. Ska jag satsa på Nivell igen (med mek. ventilation) efter att betongplattan sanerats, eller kanske flytspackel och Platonmatta med mek. ventilation? Det kanske kvittar...

Jag har även för avsikt att installera ett FTX-system för att få ordning på ventilationen i resten av huset (1plan + källare). Är det någon som har erfarenhet av kombinationen mekaniskt ventilerat golv och FTX och kanske kan komma med lite tips och idéer?
 
Jag bumpar denna tråd då jag också är intresserad av att veta lite om ventilerade golv tillsammanst med FTX?

Hur fungerar det när man gör detta?
Kopplar man in "golvventilationen" direkt på FTX aggregatet, ställer det krav på vilken typ av aggregat man har?
 
De flesta granab, nivell, system platon säljer utrustning som kopplas till FTX. 50m2 kräver cirka 8l/s extra i kapacitet av ftx aggregatet. Hade valt granab eller platon (då det ej har organiska material) alla dagar beroende på hur mycket man vill att det ska bygga på hojden.

Frågan är bara hur mycket värme kan man spara på att återvinning av det från grunden!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.