Ja nu verkar det ha kommit in en del slagtåliga vattentåliga enklare mobiltelefoner.
Först ut var ju Sonim telefonerna dock lite dyra enligt min mening.
Men nu på senare tid så har det både dykt upp någon modell i från landrover samt ett kina märke som kallar sig ZTC 007 & jag gissar på att det är kopior på Sonim telefonen.
Det påstås även att det finns stöd för dubbla sim kort också vilket kan vara bra om folk vill ha ett privat nummer också.

Men har någon beställt en sån här typ av telefon & hur är kvaliten?
För några år sedan så fanns det nästan inte alls någon tålig telefon att få tag på marknaden & då fick man oftast stå ut med gamla Ericsson telefoner typ hajfenan om man ville ha något som höll.
Känner mig riktigt sugen på en sån där ZTC 007..
Men ja känner mig osäker nu dels vart man kan handla den & samt i fall det blir fel på telefonen vart man då vänder sig för garanti ärenden.

Någon som vet mer?
 
Kan inte svara för ZTC:n men den såg ju skrämmande lik Sonim:en. Har Provat både föregångaren av sonim samt den nya och visst, dom är klart oslagbara när det gäller hållbarhet...MEN det går knappt
att ringa från dom och skicka sms är bara att glömma. Dom ligger 15år tillbaks i menysystem och finesser. Det som jag imponerats mest av dessa är batteritiden...klarar upp till 3veckor utan laddning...klart bästa jag varit med om. Jag är dock mer frälst av touch och android....:)
//
M
 
Sony Ericsson har en som heter Xperia Active,
 
Ja men jag är mer ute efter en telefon som man kan ringa & smsa ifrån.
Sonim tycker jag är lite dyr däremot så skulle jag kunna tänka mig en ZTC då den ligger bättre i pris.
 
Motorola har nån en som heter Brute, vet dock ej om den säljs i Sverige
 
eller motorola defy som ska vara ganska ok. läs kommentarer på prisjakt. endast en som klagat på glaset efter en näve grus i fickan.
 
zsimpey skrev:
eller motorola defy som ska vara ganska ok. läs kommentarer på prisjakt. endast en som klagat på glaset efter en näve grus i fickan.
Jag är nöjd med min defy har iofs bara haft den sen i maj men den har ett tufft liv och verkar klara det utan att bo i ett fodral.
Ska man bara ringa o smsa är nog en vanlig telefon bättre, men det är ju så mycket annat som tex byggahus,blocket,banken,smhi,tradera som funkar riktigt bra i plattelefonen.
 
Defy är jag inte så sugen på då jag mer är ute efter en enkel telefon med gummi knappar då jag lätt trycker sönder vanliga små plastknappar.
En annan telefon jag tittat på & som ligger i samma prisklass som ZTC telefonen är Samsung Xcover 271 Gt-B2710 som också är Ip67 klassad.
Om Defy telefonen dör av lite grus så gillar den nog inte spik & trädamm heller.
Min budget ligger på max 1000kr exklusive frakt arnars så köper jag nog helldre ett gäng slit å släng telefoner typ Nokia 5210.

 
Ooops såg nyss att Samsung mobilen kostade lite mer än väntat & var lite väl avancerad inte så enkel då går nog den bort då den mer påminner om en dator.
 
Ja nu har jag köpt en telefon i alla fall.
Det blev en Begagnad Sonim Xp3 i fint skick för 1000kr den klarar jag mig nog med tills vidare.
Visst mjukvaran var väl lite gammeldax men jag klarar mig med dom enklare grejerna å behöver inte
"1000 funktioner" som många nyare telefoner har!
 
Samsung Xcover 271 ligger väl annars runt tusenlappen? Eller var den mycket dyrare i början av månaden? Har föregångaren som har fått vara med om en del men stått pall. Dock hade jag problem med mjukvaran under en period som gjorde att den startade om sig var och varannan minut.

Funderar på att byta upp mig till Xcover 271 nu när det är dags att eventuellt förlänga bindningstiden.
 
Jag fixade en Xcover 271 till en kund för någon vecka sen. Det verkar vara en mycket trevlig telefon för den som "bara ska ringa" dvs inte behöver en smartphone. Bra ficklampa och ganska slagtålig.
 
Mm men är inte dom utgående ur sortimentet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.