tjaboo skrev:
hygrometern från clasohlson ska ha en precision på ±5% och temperaturdelen ska ligga inom ±1grad.
Alltså inte så konstigt att mina har ett spel på 8% då :| den ena visar 71% och den andra visade 79%
Lite för stor skillnad för min del, kanske duger åt någon annan.
 
Nu har jag köpt en givare till och den visade ännu mer fel än din MB77. 10% fel på fuktigheten och 1,5 grader fel på tempen. Blir till ett byte och se om det blir bättre, du borde kanske också byta MB77?
 
tjaboo skrev:
Hygrometer/termometer med inne och utedel, ordinarie pris 399kr nu 199kr.
[länk]

Manual
[länk]

Har snart ett halvt dussin akvarier så tänkte köpa en hygrometer för att hålla koll så luftfuktigheten inomhus under vintern inte går över 60%RH, kan detta va något eller är det "billig skit"?

Snabba svar uppskattas då jag åker förbi affären om ~16timmar.
Mvh Raven
Köpte med denna och precis som med andra jag provat som har trådlös givare så höll batterierna mindre än två veckor i utegivaren.
Skit även denna alltså.
Får väl mecka till nån transformator helt enkelt ifall man ska ha nåt sånt här.
 
Har beställt hem lite magnesiumnitrat:cool:
Blindnit skrev:
så höll batterierna mindre än två veckor i utegivaren.
:x va va de för batterier egentligen? sitter begagnade biltema-batterier i min och inga tecken på att de är på väg att ta slut.
 
Bezt skrev:
Nu har jag köpt en givare till och den visade ännu mer fel än din MB77. 10% fel på fuktigheten och 1,5 grader fel på tempen. Blir till ett byte och se om det blir bättre, du borde kanske också byta MB77?
Nej, den har hamnat i en låda i källare... Igentligen så skulle jag ha lämnat tillbaka den men har inte blivit av :|
 
tjaboo skrev:
Har beställt hem lite magnesiumnitrat:cool::x va va de för batterier egentligen? sitter begagnade biltema-batterier i min och inga tecken på att de är på väg att ta slut.
Nån Litiumhistoria av kändare märke, minns inte vilket nu.
 
MB77 skrev:
Nej, den har hamnat i en låda i källare... Igentligen så skulle jag ha lämnat tillbaka den men har inte blivit av :|
Saker som hamnar i lådor har en förmåga att stanna där, ja iaf hos mig.
Jag lät min givare ligga kvar ett tag och den började visa samma som de andra, verkar som den behövde en stund att visa rätt, varför vet jag inte.
 
Får väl plocka fram den om ett tag och se, kanske har de själv läkt ;)
 
:blushing:

Hade visst bara tappat kontakten med varann.
Bägge två samtidigt.
Nåja, det var ju bra ändå.
 
Har kontrollerat hygrometern jag köpte på clasohlson i en miljö som ligger på 53-54%, givaren låg på 55-56% och basenheten på 59-60%.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.