Apple TV säljs nu i Sverige, men vad har dom för utbud egentligen? Det står Netflix i specarna på Apples hemsida, finns det verkligen i Sverige?
 
Är den inte tänkt enbart som en vanlig trådlös streamingbox från en dator/server (åtminstone i Sverige) och där du kan köra allt som hanteras inom iTunes?
 
Då är det inte mycket vits, bortsett från AirPlay, möjligen.
 
Det går att fixa netflix om man bara vill.
 
Jo, men jag vill inte hålla på med en massa mekande med VPN och lagbrott.

Ringde Apple, som efter lite surrande gick med på att det står fel på hemsidan och att Netflix inte funkar i Sverige.
 
Efter senaste uppdateringen så går det nu att hyra i film från iTunes direkt i ATV2, inga svenska undertexter ännu vad jag vet.. Airplay är också väldigt smidigt.

Som streamingbox är den i mitt tycke rätt värdelös då den bara kan streama iTunes-material från en riktig iTunes-klient (NAS med sk iTunes-server funkar inte).
 
Hur är det med hack till dessa burkar ? Ingen skall tvinga mig att använda Itunes, betraktar det som ett virus. Har hört att man kan stoppa i Xboxens mediaspelare. Är just nu i kvalet om jag skall köpa WD eller apple TV (skall köra från NAS disk). WD funkar som jag vill men har en embarligt ful menyhantering. Apples är hur smidig och snygg som helst med jobbar mot skitprogrammet Itunes om den inte hackas.
 
Jag har provat att hacka den och lagt in XBMC, men det är allt för ostabilt (startar om, laggar) tycker jag. Ganska jobbig jailbreak-process också (tack youtube för instruktionsvideos). Dessutom så är XBMC:s menyer grymt fula och sega så Apples stilrena gränssnitt får du bara se vid uppstart i det fallet.

Om du kör med apple-prylar i övrigt så är det ingen dum liten låda, man kan strömma alla bilder direkt från iCloud t.ex.


Men om du primärt söker streamingfunktioner från NAS så är mitt råd att du köper en WD.
 
kysan skrev:
Det finns ju Plex med...
[länk]

Sant, måste testa det också.
 
Har redan en WD, dock utan HDMI. Den gör vad den skall men har extremt fult gränssnitt, tex får du upp nio filmtitlar som ikoner i taget, där vill jag ha en lista i stället, och fjärrkontrollen är grymt smäckig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.