Hej!

Tänkte köpa en PAX-fläkt till min tvättstuga, se bild.

Jag undrar nu om man kan gå in ovanifrån eller på någon av sidorna på en PAX-fläkt med utanpåliggande el?

Stort tack på förhand
Fredrik
 
  • pax.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag har en i ena badrumnmet, där kom vi ned med el direkt bredvid ventilationsröret. Jag kommer inte ihåg om det finns någon förberedd införsel genom "sidan" som du kommer att behöva. Men om den skall sitta i en tvättstuga så är det ju inga höga krav på täthet, så det borde duga att göra ett spår i kåpan där ledningen skall in, om det inte redan är förberett.

Patrik var snabbare.
 
Man kan gå in "uppifrån" på bilden, där finns en anvisning för utbrytning och kabeltätningen följer med fläkten.
Ps
Med Pax har man en fläkt som överlever ALLA andra.
 
Hej!

Tackar för svaren!

Mvh
Fredrik
 
ska du ha en fresh så se till att ha en bra fil:) man får icke klippa i plasthöljet. Första jag gjorde hade jag ingen vidare fil så det tog ett tag:D haha. lycka till i vilket fall.
 
patrikjepp skrev:
ska du ha en fresh så se till att ha en bra fil:) man får icke klippa i plasthöljet. Första jag gjorde hade jag ingen vidare fil så det tog ett tag:D haha. lycka till i vilket fall.
Fil? Borr + förskruvning skulle jag som amatör tänka. Ryms inte det? (Ska sätta in en motsvara pax inom kort)
 
kan bli lite svårt eftersom delen man filar ska kunna gå att ta bort. Man skruvar upp en del som kopplingsplint i och avsedda ingångar för ute påliggande resp infälld kabel. Sen är överdelen som det ska filas i typ som ett lock man trycker på kan man säga.
 
Med en Pax är det lätt ;)
 
jopps;). Men tycker freshen är förbannat snygg.
 
Har en fresh, funkar fint.
 
Har en PAX...
 
Freshen kräver inte att fläkten sätts i röret, den går att öppna så att man kan damma i röret, den går att sätta lite hur som helst, snyggare, nästan helt tyst osv.

//Patrik
 
Har alltid diggat PAX men fått byta ut ett antal pga att dem gett upp sista tiden. Otur?
 
Med Paxen tar man lätt ur hela fläktpaketet om man vill rota i röret ;)
 
  • Gilla
sawallen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.