Hej, tittar efter ny cirkelsåg och är klart nyfiken på Makitas 5704RK, men söker jag på nätet så finns den i 2 olika utseenden. Den vanliga lite tråkig men oxå i en betydligt moderna design. Vet någon om skillnaden, var kan man hitta den nya designen?
 
K
Hej

Har en sådan och måste säga att jag är sjukt nöjd, har aldrig varit med om en så tyst cirkelsåg men som ändå har råstyrka utan dess like

Söker man på google och väljer bilder så får man upp massor med bilder, men samma såg, vart har du sett en modernare variant?
 
Visst finns en massa bilder men titta lite längre ner på bilderna så kommer en betydligt modernare design med rundare kåpa och större Makita-märke.
 
Kan du inte länka till bilden istället?
 
K
Tackar för hjälpen, kanske ett uppdaterat utseende bara, tekniskt ser de ju lika ut. Får man fråga vad du fick ge för den med frakten o allt?
 
K
Köpte en del annat samtidigt och drog momsen, men jag testade att lägga den i kundkorgen och såg då vad frakten blev: 130,48 inkl vat och frakt, dvs ca 1500kr inkl allt
 
Det får bli en sån,

Tackar för hjälpen
 
S
kan ju va kopia också
 
K
Har mycket svårt att se att toolstop skulle sälja kopior
 
S
inte vet jag. jag köper ej via postorder
 
Vad jag kan se från tidigare trådar är det många som handlat från Toolstop. Nån borde larmat vid det här laget. Eller har någon dåliga erfarenheter därifrån?
 
SBH skrev:
inte vet jag. jag köper ej via postorder
Jag köper inte lokalt av någon handlare som tar fantasipriser och som inte vet något om det de säljer.

Att Toolstop skulle sälja kopior låter helt osannolikt. Jag har sett exempel på att samma modell av en maskin kan se lite olika ut beroende på vilken marknad den är avsedd för. Jag hade en Makita 6337 skruvdragare som var avsedd för den amerikanska marknaden. Den hade en Jacobs-chuck som var bättre än min europeiska modell av samma maskin, som hade en Röhm-chuck. De var dessutom tillverkade på olika platser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.