Jag undrar om ni vet något ställe där det går att beställa takstegar enligt principen att de skall vara billiga, bra och lätta att montera? Det hela gäller ett tak med betongpannor :)
 
Coop forums byggbutiker hade sotarsteg för några år sen i alla fall. Lösa steg som man hakar in under läkten på varje pannrad, med stegfäste på den nedersta. Om de fortfarende har det, om det är billigt och bra får du avgöra själv. För mig funkade det och priset var överkomligt.
 
Jag köpte steg på Bauhaus för nått år sen kostade typ 70 kr/st la dom på nån timme och sotaren godkände. Tänk bara på att mäta pannorna mellan dalarna det finns olika bredd på stegen.


Skickat från mobilen...
 
Väcker en gammal tråd då jag undrar samma sak. Lösa steg fungerar inte för mig då jag har ett radhus i fyra plan och lösa steg bara är godkända för tak upp till fyra meters höjd. Jag behöver en utrumningsväg från takföster på vindsvåningen upp till nocken och ned på andra sidan då det finns en balkong där på våningen under.

Vad är billigast och bäst, kopplade steg eller fasta stegar? Takbeläggningen är betongpannor på board.
 
Finns det inte längre särskilda betongpannor med inbyggd "sockel" för montering av steg? Sånt fanns iaf på 70-talet.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.