Hejsan !
Är väldigt nära att bygga hus (prefab) men som alla andra vill man ju komma undan så billigt som möjligt utan sämre kvalite. Så nu undrar jag om det är värt att köpa ett hus (prefab) från baltikum tex ?

Måste även tillägga att jag är väldigt intresserad av att anlita bollebygds hus då jag har hört mkt bra om dom.

Alla svar och tips uppskattas till 1000 =)


Mvh
 
Sök på Bollebyggds hus här på forumet. Det finns väldigt mycket dåligt om dem. Ett företag som har haft som huvudsysselsättning att stämma sina kunder istället för att bygga färdigt husen.
 
Vad gäller att handla i baltikum så finns det en del om det också. Om du köper av en utländsk prefab tillverkare så är risken stor att det det inte uppfyller svensk standard för energihushållning, el, vvs och handikappsanpassning. Dte ger i sin tur stort strul med bygglov.

Det finns baltiska firmor som säger sig tillverka enl. svensk standard, men det gäller att då noga kontrollera vad de menar med det.
 
Jasså jag som bara hört bra om dom får väll läsa då ! Ni vet ingen annan svensk prefab tillverkare som är bra och inte har några dröm priser ? =)

okej men dom bör ju kunna bygga efter svenska mått ? för vad jag läst så ska det vara sjukt mkt billigare och ändå bra kvalite därför är ju det lite lockande men om dom inte klarar av måtten så är ju det inte intressant.

En annan fråga jag har är vad hade ni gjort om ni var i min sits har inga som helst erfarenheter av att snickra,
vad tror ni blir billigast men ändå bra ? har tänkt att bygga ett hus på ca 120-140m2 ?
 
Mina föräldrar byggde 2009 och tittade då på hus från Polen då pappa har affärskontakter där.

När man räknade med frakten gick det inte att räkna hem affären.
 
okej, får man fråga hur dom byggde istället ?
 
Sinner skrev:
okej, får man fråga hur dom byggde istället ?
De köpte ett svenskt hus och anlitade en lokal snickare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.