Vi bor i ett mindre 1½ plans hus som vi har börjat att fundera på att bygga ut.
Tanken är att bygga ut huset 25 kvm i markplan och sen en övervåning.
Rummen skall användas som tv rum i markplan o sovrumm upppå så ingen indragning av vatten eller avlopp. Uppvärming el (tyvärr) så räkna inte med någon dragning av vattenburen värme.

Har ni någon uppfattning av riktlinjer för kostnad på detta om man inte är intresserat av att göra mer än lägga golv o tapetsera själv?

Tacksam för svar :)
 
15.000-25.000 kvm och då blir det ju 50 kvm för din del.
 
drygt 600' kostade det mig att bygga ut i 1½ plan med 30 m² i markplan, då förlänging av köket med ett helt nytt kök, badrum och tvättstuga, vattenburengolvvärme, och två mindre sovrum på övervåningen. Men då har jag gjort allt själv förutom att gräva ut för grunden som kostade 3'.
 
Ja det stämmer 50 kvm totalt. om det var det du menade?
 
Tack där har vi något att gämföra mot.
 
Vi har precis avslutat nästan en likadan utbyggnad, förlängde vårt 1,5-planshus genom en utbyggnad på ca 26 kvm i markplan. Vi hade snickare som gjorde stomme, takbeläggning, satte in fönster och klädde utvändigt med panel. Rörmokare och elektirker som drog vattenledningar och el. Resten har vi gjort själva, dvs isolering, plast, råspont, gips, innertak, ytskikt mm.

Inga våtutrymmen utan sovrum plus utbyggnad av vardagsrummet i bottenplan och sovrum på övervåningen. Sen totalrenoverade vi även den befintliga delen av vardagsrumemt med nytt bjälklag, isolering mm. Sen passade vi även på att byta alla vattenledningar till alla radiatorer i hela huset när vi ändå hade bjälklaget uppe samt inkommande vatten.

Kostnad ca 550 000.
 
  • Gilla
Onyx1
  • Laddar…
Bygger ut nu i 1½plan 17m2 i markplan. Det blir badrum plus separat tvättstuga i nedre plan och barnrum på övervåning. ca 400tk men det som gör att det drar iväg för mig var bygge av pannrum plus ny pannanläggning, nytt tak på hela kåken och en mindre köksrenovering, dessutom åker hälften av de gamla fönstrena ut när huset ändå är sönderkapat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.