Fy tusan vad dyrt det var med en provtryckning vid nyinstalation av min vattenmantlade kamin då :O:wow:
Jag har provtryckt förut och det var inte så särskillt dyrt då :rolleyes:
Men nu . ca 2488 kr för en 20 mins jobb :wow::x:O

Priset gått upp med långt mera än 100 % på några få år :@
 
Krilleman
Är du på riktigt?!

En provtryckningspump har alla seriösa firmor! Hur många timmar har du fått betala för???
 
krilleman_215 skrev:
Är du på riktigt?!

En provtryckningspump har alla seriösa firmor! Hur många timmar har du fått betala för???
Är kanske sotarn som vart på besök.
 
Det lät dyrt sotarn provtryckte brorsans pipor för några veckor sedan för under halva ditt pris.
 
Ja det är sotarn jag anlitade . Fins det andra alternativ ??
De har väll monopol :@
Otroligt att priserna kan skilja så om nån fått halva detta pris :O

Jag har bytt kamin två gånger förut och då kostade det ca 1000 kr .
2004 och 2007 . och nu då mera än 100 % dyrare :@

Snart ska de väll ha brandskyddskontroll med och ha mera betalt :S
 
Krilleman
Jag tänkte provtryckning av vattnet!

En öl för mycket kanske??? he he :cool:
 
krilleman_215 skrev:
Jag tänkte provtryckning av vattnet!

En öl för mycket kanske??? he he :cool:
Jag kunde varit tydligare själv med ;)
 
1500 för 15min förra året här, och det tyckte jag var överpris.
 
I V-ås tar dom 1950kr och 1750kr för efterkontroll vid "2:a":( jag måste nog ringa och höra vad man kan titta på innan dom kommer.
 
Provtryckte min murstock för ett par veckor sen. Kostade 1200. Då gick han även ner med kamera och kollade vilket jag tror inte ingår normalt.
 
Idag kom räkningen på våran provtryckning 1500:- tog c:a 40 minuter + resa. Om man räknar med 1 timmes resa, så blir det c:a 750:- i timmen. Är väl ett "ok" pris med tanke på utrustning, provtryckare, kamera och bil osv.

/Peter
 
Sotaren installations besiktigade min egenhändigt installerade kakmin idag och min orginalpipa från 1945 gick igenom d^_^b så trotts att dom va dyra så va det värt. Det hela tog en dryg timme med tryckning och mätning av skorstensdrag mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.