Hallojs.
vet inte om detta ska ligga här eller under teknik.... men men.
Ska innom snar framtid byta ut vår gammla reglerutrustning till pannan mot en ny.
Prylnisse som man är vill man ju ha nått bra OCH ballt.
Nått man kopplar på vanlig vis på shunt mm, sen gärna en enhet med stor skärm med massa goa funktioner på..... gärna pekskärm...
Är detta för mycket att begära eller vad har marknaden att erbjuda tro??
 
Letade precis samma sak själv... Men nu var det redan inbyggt i pannan jag köpte, touchskärm på fronten och olika shuntstyrningar m.m.
Har även kopplat in den på wlan så jag kan få upp samma skärm på telefonen och datorn och styra allt därifrån om jag vill det.

Vore intressant och veta om detta finns att köpa löst någonstans? Effecta har ju en liknande grejj. Men den touchskärmen är bara för övervakning, man kan inte styra nåt med den...
 
vilken panna köpte du?
 
7369227178.jpg

Hittade en bild på blocket, håll till godo!
 
pann-porr
 
Bump...
 
Ser ut som en ETA flispanna, den nya displayen ser lite fräckare ut en den gamla som vi har på våran. Man kanske skulle byta till den nya...
 
Tusan, snubblade över en länk häromdagen till ett företag i Finland som gjorde ett intressant styrsystem. Kan tyvärr inte hitta länken igen, någon?
 
Funderar på att sätta in en duc från en fastighetscentral, kan bli lite meck med inkolppling, men kan nog få en väldigt billigt..
 
rca1959 skrev:
Tusan, snubblade över en länk häromdagen till ett företag i Finland som gjorde ett intressant styrsystem. Kan tyvärr inte hitta länken igen, någon?

http://www.ouman.fi/sv/

Kanske?
 
Exakt!

Thanks!!!

Har nu lagt ett bookmark.....
 
gutt, tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.