Vi ska riva upp ett golv och lägga in något golv med underventilation (typ Nivell). Vi har fukt i samband med platta på mark.

Det är ca 100 kvm och vi har fått ett pris på 300 000 kr inkl parkett. Måste hitta någon som gör det billigare. Vi bor i Falkenberg. Behöver förslag på någon som är duktig på fuktsäkra lösningar mm.
 
Kolla med giha golvet. Tillverkaren finns väll i Varberg
 
Tack för tipset. Hade jag ingen aning om. Tacksam för ännu fler tips på hanterverkare med "fuktexpertis".
 
Det är ju inte svårt att lägga själv - Men det tar nog sin lilla tid.

Vad gäller kostnad så fick jag pris på enbart Nivell systemet utan fläkt eller dyl, och då den lägsta varianten med plastreglar inklusive skruv - 30kvm ca 7000:- mitt minne sviker mig om det var ink eller ex moms.
 
Ok, det låter ju överkomligt. Men om man gör det själv, är det lätt att få tätt? Vi gör det för att få ett ventilerat undergolv (fuktproblem) med utsugsfläkt. Antar att det är viktigt att få det tätt på rätt ställen och luftintag på rätt ställen för att draget ska bli korrekt. Är det lätt att lösa själv?
 
Justeringen av fläkten, så den inte drar ut för mycket eller lite luft är säkert något som du får försöka få klart för dig, med hjälp av medlemmar här eller annan expertis.
Min ena granne la ett sånt golv. Gjorde spår i golvlisterna som sen blev insug till bottenplattan. I ena kortsidan kopplades sen rör och fläkt som drar ut luften ur huset. Kan knappast vara så stora problem att fixa utläggningen av golv och koppla ihop rör och fläkt, men tar tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.