Är verkligen inget duktig på VVS så därför tycker jag följande problem är mycket märkligt.

Jag får inget varmvatten ur någon av kranarna i huset, det är varmt som tusan på själva varmvattenrören från värmepumpen så den är det inget fel på. Men, om jag sätter på varmvattnet på en av kranarna (den närmast värmepumpen) så kommer det varmvatten till övriga kranar. Dock inte i den jag satte på först, den är omöjligt att få varmvatten till.

För mig som är totalt ohändig är detta ett otroligt mysterie, tycker allt verkar helt ologiskt.

Kanske ska nämna att allt började när jag för någon dag sedan fyllde på vatten i radiatorsystemet och luftade alla radiatorer men det kan ju inte ha med saken att göra det är ju två olika system.
 
Du har inte råkat stänga fel kran i samband med att du fyllde på radiatorsystemet? Får visserligen ändå inte ihop det.
 
Nej, det tror jag inte att jag kan ha gjort. Vad för typ av kran skulle det kunna vara i sådana fall? Sitter ju massor av små kranar på rören kring värmepumpen.
 
du har inte en kran med två separata vred och en avstängare på pipen, typ en spolslang i groventen eller köket?
Låter som både KV och VV är öppet i en kran utan backventil på VV.
Då trycks kallvattenet via kranen till VV systemet pga högre tryck
 
Ja, alltså den kran som måste vara öppen för att de andra ska "leverera" varmvatten är av den gamla hederliga typen med två vred. Men det är ingen avstängare på pipen å andra sidan förstår jag inte riktigt vad du menar med det. Det är bara en helt vanlig kran.

Har inte heller någon annan typ av kran som liknar den du beskriver, fast jag är inte helt säker på vad du menar.

Finns det en backventil i en vanlig tvågreppsblandare?
 
Den kranen, är båda vreden stängda på den?
Har du någon duschblandare med avstängning på slangen?
Låter som det läcker igenom i en blandare någonstans
 
Problemet är löst! Tackar för hjälpen
 
Hur löste du det? Kan ge tips till andra med likande bekymmer...
 
J Jojje74 skrev:
Problemet är löst! Tackar för hjälpen
Hur löste du det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.