netram skrev:
I Sollentuna var de lite mer proaktiva, där möttes man av den här skylten redan utanför entrén.
Inte kl 07:00 ... Då handlades det stora maskiner för glatta livet.
 
När vi kom dit direkt efter jobbet innan fem var då allt länsat. Fanns inte en skruvdragare över 10volt, sågar var slut. Ja i princip allt. Man fick ingen kompensation, ingen möjlighet att beställa, ingenting. Detta fick man veta efter en kvarts väntan på hjälp. Förutom usel allmän service, dåligt kunnande och rena lögner så var detta droppen. Vi kommer aldrig mer sätta vår fot i umeå-butiken igen. Enligt marknadsöfringslagen så ska man se till att ha rimliga mängder hemma av annonsvaror, de hade de ju knappast när allt var länsat.

Fint stamkundserbjudande dom har när dom tappar stamkunderna med erbjudandet. Alla kunder som var omkring oss och också väntade på hjälp fick samma svar, att varan de sökte var slut. Tycker synd om de anställda. Men cheferna och ansvariga borde inte få ha sitt jobb. Misskött bortom kontroll.
 
FredrikoKarl skrev:
När vi kom dit direkt efter jobbet innan fem var då allt länsat. Fanns inte en skruvdragare över 10volt, sågar var slut. Ja i princip allt. Man fick ingen kompensation, ingen möjlighet att beställa, ingenting. Detta fick man veta efter en kvarts väntan på hjälp. Förutom usel allmän service, dåligt kunnande och rena lögner så var detta droppen. Vi kommer aldrig mer sätta vår fot i umeå-butiken igen. Enligt marknadsöfringslagen så ska man se till att ha rimliga mängder hemma av annonsvaror, de hade de ju knappast när allt var länsat.

Fint stamkundserbjudande dom har när dom tappar stamkunderna med erbjudandet. Alla kunder som var omkring oss och också väntade på hjälp fick samma svar, att varan de sökte var slut. Tycker synd om de anställda. Men cheferna och ansvariga borde inte få ha sitt jobb. Misskött bortom kontroll.
Där håller jag inte med dig. Om erbjudandet börjar kl 07:00 och du kommer dit vid 17:00 så får man ju räkna med att det är urplockat. Jag var där 07:00 och det var fullt på alla hyllor. Inget bortplockat och mängder av allt. Man får ju anta att ett sånt här erbjudande är för bra för att vänta till efter 16 för att göra kap. Själv hade jag tagit ledigt från jobbet om jag hade behövt.

Umeå är ju det varuhus som verkar ha skött detta på bäst sätt. Att det inte gäller beställningsvaror är för mig ganska givet. Nä Umeå ska ha credd för att dom sålde allt som kan klassas som verktyg (bordssågar, kompressorer, klyvar, kap/gersåg osv) till 50%...

Tack K-Rauta Umeå!
 
K
Självklart måste man komma tidigt om det är något speciellt man vill ha, så har det alltid varit på alla bra kampanjer. Hur kan man gnälla när man kommer dit 10 timmar efter öppnandet och tro att det finns ett oändligt lager av just det man vill ha.

Håller nog med de på K-Rauta som säger att bänksågar och kompressorer inte är handverktyg. Grattis till de som lyckats köpa sådana.

Tycker att det är konstigt att all blir så arga på dem när de gav oss en bra deal. Borde istället uppmuntra dom att göra om det...
 
Håller med kirk69 här, att folk blir förbannade för att de inte kan utnyttja K-rautas misstag till bristningsgränsen och släpa hem bordssågar hur som helst är bara barnsligt. Var glada för att de någonstans gjorde misstag med formulering eller procent-sats... är "Ihop-medlem" själv och är väldigt nöjd med både att man ofta får typ 25% på hela sortimentet och ett par bonuscheckar om året... Let's face it, det de allra flesta köpte på sig igår hade varit en väldigt bra deal även med 25% rabatt:)

Jag är nog mest arg för att jag blev "tvingad" att köpa en Dewalt DCF815S2 slagskruvare för 1200kr fastän budgeten egentligen inte tillåter verktygsinköp just nu:)
 
Mest synd tycker jag om dom som missat denna "happening" och har planerat att åka till K-Rauta för att handla i helgen. Lite mer begränsat utbud än vanligt ...
 
Inte så begränsat om de kör ut allting de kört in på lagret igen.
 
Efter att ha skickat ett mail till kundservice med synpunkter på detta spektakel så gick det att handla till 50% rabatt idag också..... Makita tigersåg 800:-
 
Fantastiskt!
 
Själv köpte jag en Bosch GCM 10SD för 3900, frugan köpte GTA3800 för 1500 och morsan en Fein Multimaster för 1000. Undrar var alla verktyg hamnade sen? :)
 
Tradera....
 
Suck!
Kan inte det här underforumet få en massmail-funktion så alla anmälda deltagare får reda på sånt här!
Irriterad på riktigt :)

/A
 
I Sundsvall var vet utplockat som i en Sovjetisk brödbutik.....
 
I Växjö körde de ut allt i butiken, sen var det bara att plocka! Ville he GCM8SJ men det var slut när jag kom dit kl. 8 så fick det blir en GCM10SD istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.