Lymmeln skrev:
Det är bara att gratulera d^_^b
Och som jag tidigare skrivit - Jag kom hem med en Bosch GTL3 laser i förmiddags.

Var inne på K-Rauta igen nu i eft. och måste säga att det var MYCKET glest på verktygsavdelningen.
K-Rauta två ggr på en dag... herregud.
 
Nyss tillbaks från K-rauta i Eskilstuna.

Eftersom det verkar vara lite olika bud så började jag med att fråga om det gällde alla elverktyg. Svaret blev: JA, alla, men bara ETT.
Det fanns lite av varje. De dyra Makita bordssågarna för ca 10.000:- fanns det några kvar av. Samt de billiga. Men bords å kapsågar för 4-5000:- var det lite dåligt med.
Hadlade ett Ryobi kitt med lite olika 18v verkyg som skulle kostat 4100:- . Men det verkade som om den var på rea redan tidigare för jag gav 1749:-


/Magnus
 
gstv skrev:
Förmodligen är det som flera redan antytt, att det här var ett STORT misstag från K-Rauta redan från början, där dom då försöker minska på skadorna. Jag handlade här i Umeå, och både varuhuschefen och personalchefen var ute på "golvet" och servade glatt kunder.

Nu verkar det som att de ändrat till 25% rabatt här i Umeå. Inget var heller bortplockat, utan allt som fanns på hyllan gick att köpa.....
Jag var på plats 6.45 i Umeå och det var en kö på 20-30 personer. Rena "Ullared-rusningen" till verktygen när de öppnade... Jag fick det jag ville ha, en Bosch GBH 2-26 DFR till halva priset, det är bara att tacka och ta emot :)
 
Någon som prövat Bauhaus pris-garanti??
 
I Sundsvall köptes både combo-kit och bordssågar. Före mig i kassan köptes en blå Bosch såg med "12" i namnet, kartongen var stor som en mindre bil och tror ordinarie pris var 11". Bra affär till 50%. God stämmning, många leverantörer på plats med demo. Var där vid 07:45 och ingen rusning eller speciellt utplockat.

/baklastaren


Köpte själv "bara" en Makita varmluftspistol.
 
Lilla julafton idag, först ett Makita Combokit för halva priset och när jag kom hem hade posten lämnat en Makita RP2301FCX fräs i "brevlådan". Nu gäller det att hitta ngt att såga och fräsa ikväll :)

EDIT: Och med detta inlägg upgraderades jag från Nykomling till Junior Medlem :D
 
Redigerat:
TeroM skrev:
Lilla julafton idag, först ett Makita Combokit för halva priset och när jag kom hem hade posten lämnat en Makita RP2301FCX fräs i "brevlådan". Nu gäller det att hitta ngt att såga och fräsa ikväll :)

EDIT: Och med detta inlägg upgraderades jag från Nykomling till Junior Medlem :D
Dubbelgrattis då! Alltid kul med extra saker... Jag var så i farten att handla grejjer efter mitt besök på K-Rauta att jag stannade till hos min lokala Festool Leverantör och kom därifrån bra mycket mer fattig än från K-Rauta:

Det blev en Festool Planex LHS 225 CTL36AC Set - Det här är riktig verktygsporr! :wow:
..önskar bara jag fått 50% rabatt på rubbet...
 
  • 74760080.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lyckades få tag i en dewalt dw712 för knappt 4000 kr;) e man nöjd med!
 
slacker skrev:
Dubbelgrattis då! Alltid kul med extra saker... Jag var så i farten att handla grejjer efter mitt besök på K-Rauta att jag stannade till hos min lokala Festool Leverantör och kom därifrån bra mycket mer fattig än från K-Rauta:

Det blev en Festool Planex LHS 225 CTL36AC Set - Det här är riktig verktygsporr! :wow:
..önskar bara jag fått 50% rabatt på rubbet...
Trevliga prylar. Glad att jag inte fastnat i Festool träsket (än), räcker med Makita för en hobby snickare än så länge :blushing: ...
 
Blev en fin skruvautomat för min del, rätt utplockat i Sisjön vid 11-tiden, verkar ha gått en del bordsågar och andra dyra prylar.

Är det någon som är sugen på en Makita skruvautomat 25-55mm (sladd) så skulle jag kunna göra ett försök med Bauhaus prisgaranti.. :)
 
bonnier skrev:
I Norrköping var det en skylt som begränsade köp till ETT handverktyg, med förklaring vad som gällde som handverktyg. Dvs. inte bordssågar, kap/ger-maskiner etc. Mitt inköp blev Makitas tigersåg som länkades till i början av tråden.
Hm, jag köpte Ryobis kap/gersåg för halva priset ca 09.30 utan problem. Killen före mig köpte bordssåg.
Det enda som påtalades var att rabatten endast gällde på ordinarie priser.

P.
 
Orättvist att det var så olika villkor i olika städer :@ ;)
 
bonnier skrev:
Orättvist att det var så olika villkor i olika städer :@ ;)
Skulle kanske skrivit att jag också handlade i Norrköping!
Olika villkor vid olika tidpunkt alltså. Kanske ännu värre.

P.
 
Passade på att köpa en Makita 6842 nu när man ska montera gipsskivor.
Var och pratade med dom på K-rauta tidigare i veckan och skämtade med dom att det blir en bra vinst om man tar en bordssåg för 10.000kr. Första som mötte mig idag när jag skulle in i Umeå butiken var en nöjd kille med en Dewalt DW743N på vagnen, 5000kr rakt av.
 
I Sollentuna var de lite mer proaktiva, där möttes man av den här skylten redan utanför entrén.
 
  • krauta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.