Hej!
Vi ska bygga ett Ägir och och ska ha kakel och klinkers med golvvärme i badrum och hall, och kakel över bänk i köket. (Badrum+hall ca 17 kvm). Vi har fått ett pris från en plattsättarfirma, håll i er, på 66000 kronor! Vi tappade andan när vi fick offerten, måste vara guldkakel. Är det verkligen ett rimligt pris? Någon som vet?
/J
 
ÄR det 17 kvm golvyta??  De riktpris jag hört är 1000 kr kvm det gäller ju både golv o vägg yta så att säga det är förvisso i badrum då med fuktspärr. Kan tänka mig att man drar av 200-300 kr kvm om det ej e våtrum... Det priset är inkl ett ganska så standardbetonat kakel/klinker..
 
Det är svårt att säga ett pris utan att veta mera.
Kakel/Klinker/sten vad har man valt 100-1000:-/m2 (finns dyrare mtrl om man så önskar)
Är det mycket kapning och inpassning med olika mönster?
Det krävs tyvärr mera info för att kunna bedömma en prisbild.



 
Enligt offerten är det 250 kroners klinker och kakel, och ja golvytan är ca 17 kvm. Det måste dessutom förberedas med gipsskivor. Annars vill vi inte ha några bårder eller andra utsmyckningar, vi vill bara ha det enkelt och vanligt inget märkvärdigt, ett vitt kakel och möjligen något mörkt klinkers, men värme på govet. Samma gäller kaklet över bänken i köket, ljust och vanligt.
/Tack för svar.
 
Vi har fått pris för plattsättning av kakel och klinker för badrum på 8 kvm(med elgolvvärme) och wc på 4 kvm, sättning av kakel i kök och läggning av klinker i tvättstugan på 8 kvm inklusive material, 51000 kr. Då ingår kakel och klinker för 200 kr/kvm. Något att jämföra med i alla fall.
 
66 tusen är ett rimligt pris.. de kostar ju o ligga på topp.. de du kan tänka på är att ifall de händer nått i badrummet är de lättare med försäkring om ett fackmässigt företag gjort de.. hade de varit svart hade du nog fått slänga upp 15-20 istället..
frågan är vilket som är mest värt.. kakel firmerna vet att dom kan tjäna pengar..

en bekant till migs föräldrar lejde ut ett badrum på 21m2 o den summan blev 131000:-
 
Några vänner mig till som byggde med Ä-hus, skule få sitt "stora" badrum kaklat o klinkat för 60 tkr. Så sammanlagt med din hall, låter det rimligt med 66 tkr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.