TeroM skrev:
Ja, baserat på ordinarie priset och jag fick köpa mitt combo set med.
Det är bara att gratulera!

Att det skiljer sig mellan olika butiker gör saken ännu värre i mina ögon...
 
Man måste ju ha någon slags "rätt" att utnyttja erbjudandet, om man fått det?!

Men om K-Rauta gömmer sina grejer blir det ju inte lätt, riktigt dåligt av K-Rauta isf!
 
I Linköping gick det bra att få 50 % rabatt på bordssåg. Dock tog det slut rasande snabbt. Jag var där ca 15 min efter öppnandet och fick den näst sista GTS 10 med mig hem. Makitan var då redan slut.
 
I Kungens Kurva gällde det inte bordssågar eller kap/ger. Väldigt utplockat också, antar att de kört ut det mesta i lagret. Var sugen på en sänksåg eller en bra excenterslip, men inget av det fanns inne. Bara visningsex... Behövde en cirkelsåg också och det enda de hade som var någorlunda var en Dewalt D23620 för 900:-, så det fick bli en sådan.
 
gstv skrev:
Du kan bli "medlem" på plats. Inga problem. Själv köpte jag en Makita Sänksåg SP6000 samt en Kap/Gersåg Bosch GCM 8S :D
I malmö kunde man inte bli medlem på plats. Jag fick beskedet att man var tvungen att kunna visa att man fått smset med erbjudandet.
Dom körde undan verktyg som dom påstod inte omfattades. Kombokiten bland annat kördes undan. Det var även oklart beroende på vem ur personalen man frågade om erbjudandet gällde kombokiten eller inte. Vissa sa att det gällde och andra att det inte gjorde det. Så det är nog till och med värre än att det varierar mellan olika varuhus. Det verkar variera mellan olika kassor också.
 
Dom försöker nog minska omfattningen av skadorna helt enkelt - Jag var i Kurvan vid 0800 och redan då plockade man undan en hel del saker.
 
pyro skrev:
I malmö kunde man inte bli medlem på plats. Jag fick beskedet att man var tvungen att kunna visa att man fått smset med erbjudandet.
Dom körde undan verktyg som dom påstod inte omfattades. Kombokiten bland annat kördes undan. Det var även oklart beroende på vem ur personalen man frågade om erbjudandet gällde kombokiten eller inte. Vissa sa att det gällde och andra att det inte gjorde det. Så det är nog till och med värre än att det varierar mellan olika varuhus. Det verkar variera mellan olika kassor också.
Förmodligen är det som flera redan antytt, att det här var ett STORT misstag från K-Rauta redan från början, där dom då försöker minska på skadorna. Jag handlade här i Umeå, och både varuhuschefen och personalchefen var ute på "golvet" och servade glatt kunder.

Nu verkar det som att de ändrat till 25% rabatt här i Umeå. Inget var heller bortplockat, utan allt som fanns på hyllan gick att köpa.....
 
I Norrköping var det en skylt som begränsade köp till ETT handverktyg, med förklaring vad som gällde som handverktyg. Dvs. inte bordssågar, kap/ger-maskiner etc. Mitt inköp blev Makitas tigersåg som länkades till i början av tråden.
 
Var också på K-Rauta i Umeå men där fick man minsann inte köpa en krysslaser av något slag för någon rabatt! "Laser är inget verktyg det är ett instrument"

Känner mig klart lurad då länken i 50% mailet hade lasrar bland alla verktyg och jag läst i denna tråd att dom sålt lasrar med rabatt i övriga Sverige, två mil åt skogen..

Tycker det är uruselt att inte försöka med någon sorts "räddning" av situationen utan bara kalla handen, känner att det blir dito från min sida hädanefter, q(;^;)p
 
bonnier skrev:
I Norrköping var det en skylt som begränsade köp till ETT handverktyg, med förklaring vad som gällde som handverktyg. Dvs. inte bordssågar, kap/ger-maskiner etc. Mitt inköp blev Makitas tigersåg som länkades till i början av tråden.
I Linköping fick man köpa bordssåg!
Cirkus K-Rauta
 
tullemannen skrev:
I Linköping fick man köpa bordssåg!
Cirkus K-Rauta
Precis. Men inte "laserpass" som var det jag hade tänkt köpa eftersom jag inte kunde tro att bordssågar skulle ingå i kampanjen.
 
Frågan e om det ens är lönt att åka dit i em. har inte fått något sms, men kan ju hoppa på rabatt ändå (helsingborg)
 
Jag hade förhoppningen att motorsåg skulle räknas som verktyg, men det blev tji. Inte ens el-motorsågarna ville K-Rauta räkna som elverktyg, utan kallade det för "trädgårdsredskap".
Så jag åkte faktiskt hem tomhänt (även om jag var lite sugen på en Fein Multimaster för ca 2000 kr med rabatten, men SÅ ofta använder jag inte ett multiverktyg att jag kan motivera det inköpet ens för mig själv...)
 
Lymmeln skrev:
Var också på K-Rauta i Umeå men där fick man minsann inte köpa en krysslaser av något slag för någon rabatt! "Laser är inget verktyg det är ett instrument"

Känner mig klart lurad då länken i 50% mailet hade lasrar bland alla verktyg och jag läst i denna tråd att dom sålt lasrar med rabatt i övriga Sverige, två mil åt skogen..

Tycker det är uruselt att inte försöka med någon sorts "räddning" av situationen utan bara kalla handen, känner att det blir dito från min sida hädanefter, q(;^;)p
Kunden före mig i kön köpte krysslaser! I Umeå!
 
gstv skrev:
Kunden före mig i kön köpte krysslaser! I Umeå!
Det är bara att gratulera d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.