Finns det förlängsningssladdar/skarvsladdar till LED spots? Behöver förlänga sladden från spoten till transformatorn.
 
klipp kabeln, löd dit en ny kabel och glöm inte krympslang.
då har du kvar org. kontakten samt får längre kabel, då alla fabrikanter ej har samma kontakt så är detta en vettig lösning.

dock så skulle jag säga att då gäller inga garantier på spotten.
 
slacker skrev:
Det beror väl lite på vad du har för anslutning?

Tex denna kanske?

[länk]


Lite svårt för mig att se om mina passar, bifogar några foton på mina LED spots med kabel..Någon som kan se om elbutikens förlängningssladd kan passa?
 
  • led1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • led2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • led3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ngt speciellt märke på dina spottar? - vid första anblick tycker jag inte att den från elbutik verkar passa tyvärr.
 
Det är North Light från Clas Ohlson..då är det tydligen ingen standard på såna kablar...Då borde kanske elbutik.se upplysa om det, står faktiskt ingenting om vilka LED lampar den skall passa till...Men jag har mailat kundtjänst så får vi se om dom har något som passar...
 
Nu brukar det oftast finnas en anledning till varför kablar är i dom längderna dom är efter trafon i färdiga paket så vad säger tillverkaren om att förlänga? Det kanske inte är så lång bit men ändå.
 
alternativet är att förlänga själva elkabeln som skall gå till vägguttaget...då kan man förmodligen placera trafon så att den inte syns...
 
Det är en betydligt bättre idé.
 
Ja eller så klipper man kabeln på ett lämpligt ställe och löder i en skarvkabel. På med lite krympslang och det är klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.