Då är det snart dax att flyttstäda!!!

Behöver er hjälp med hur man på bästa, billigaste, enklaste sätt får rent kaklet i badrummet. Tänker då speciellt på utrymmet vid duschen som blivit rätt flammigt. Förmodligen kalkavlagringar, eller? Har väl inte lyckats få det helt ok en endaste gång :-[ men nu lär man ju få gno...

Sen vill man ju kunna hålla sitt nya badrum lika fräscht som vid inflyttningsdagen så fram med era bästa tips! :-*
 
Om det är blankt kakel så gnugga med Cif (fd Gif). Har bott länge i England där vi hade fantastiskt hårt vatten och kaklet ständigt blev fult. Om det är väldigt flammigt så kan det ta ett par omgångar.

Är det matt kakel så använd allrengöring eller diskmedel.

Lycka till.

Berit
 
Hemmakatten
Bästa och enklaste sättet är att köpa en flaska "Kakel- och Fogrent" av märket Tile Guard. Brukar finnas på byggmarknader och stormarknader. Kostar en hundring och är suveränt. Spraya på kaklet, vänta (gärna en timme eller mer, inte bara de två minuter som står på flaskan), spola av. KLART!! Mycket sällan vi har behövt att ens använda en borste för de värsta partierna.
Tile Guard har även en flaska som heter "MögelBort" som är lika suverän att spraya på om man fått svart mögel i fogarna bakom tex badkaret.
 
Jag tog vanlig köksrengöringsspray (var det jag råkade ha hemma) och en diskborste för att få rent kakelfogarna (som jag tyckte var det svåraste). Spraya och "borsta", sedan var det bara att duscha rent. Funkade finfint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.