Hej!

Har problem med våran torktumlare den vill inte torka tvätten.
Uppsamlings behållaren fylls bara med lite vatten.
Har tyvärr ingen bruksanvisning till den, den fanns där när vi flyttade in och är ca 5-10 år gammal.

Det är en Elektro Helios.
Mod. TK 7037 Typ P551121

Hoppas på svar.

Med vänlig hälsning Peter
 
har du gjort ren kondensorn ?
 
Hej!

Är det den stora luckan nere till höger som man kan dra ut och består av flera plan/lager?
I så fall är jag på väg att göra det men den var inte jätte skitig.
 
tack tack
 
Kondensorn är ren och har gjort ett nytt försök men tvätten är ändå blöt.
Finns det något som det kan vara stop i?

Med vänlig hälsning Peter
 
Kondensorn var lite blöt efter rengörningen men det spelar nog ingen roll eller?

Med vänlig hälsning Peter
 
Hej igen!

Körde in huvudet in i trumman och märkte att det sitter en typ tyg list runt trumman.
Den var inte av men den satt löst ca en fjärde dels varv.
Ev så är nått fäste av på listen för den verkar inte gå att sätta tillbaka som det verkar.
Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Någon som vet om den går att byta?
Andra förslag tas också i mot eftersom jag inte vet vad som ligger bakom problemet med torktumlaren.
 
Med vänlig hälsning Peter
 
Blir det riktigt varmt i tumlaren?
 
Finns väl ibland ett överhettningsskydd som går att återställa (typ en knapp på baksidan).
 
Hej. Vi hade en liknande maskin för ett tag sedan. Den gick ryckigt och stängde av sig efter en tid. Trots reparatören kollat maskinen lyckades dem inte laga den. Det kanske är likadant med din maskin. Vi köpte ny.
 
Hej!

Problemet har legat på is ett tag nu men ska ta tag i problemet efter helgen hoppas jag på!

Jag tycker inte att den blir riktigt varm.

Ska nog kolla efter en återställnings knapp.

Är nog inne på att kolla upp listen som sitter runt tumlaren som jag skrivigt innan, fast det verkar inte som någon annan har haft samma problem däremot :(
 
Sitter listen i mitten av trumman?
 
Längst inne i "hålet" där kondensorn skall sitta finns det en avrinning, jag har motsvarande kondensor och hade samma problem. Tog ut kondensorn och kände med handen längst in och upptäckte att det stod vatten längst inne. Fram med liten borste, mirakeltrasa och gjorde rent, sedan dess har den fungerat. Fanns mycket gammal beläggning där inne att ta bort.
 
Nu har jag efter en lång tid kollat tumlaren.
Det är rent inne i avrinningen och det finns ingen åter ställnings knapp på baksidan.
Listen sitter lite dumt till, måste skruva" ta bort" allt bakifrån och det kanske inte är den som är problemet.
Listen är typ en tyg fillt sitter runt trumman i fram kant.
Det blir inte varmt.
Är det någon som har något bra tipps på vad jag ska göra innan jag skickar skiten till tippen.

MVH Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.