Hej,
idag kom det en herre som letade torggranar och var intresserad av vår gran.

eftersom vi har haft funderingar på att ta ner granen så är detta klart intressant, men hans fråga "vad ska ni ha för den??" var väldigt svårsvarad, så till min fråga någon som varit med om liknande?? vad kan ett rimligt pris vara?

Granen är en kungsgran ca 10m hög och fin.
tacksam för snabba svar!!!!!
 
harry73
Tack så mycket Harry, och jag har ändå googlat som en dåre men helt missat den länken, då har jag ett hum, hans första bud på 2000:- var ett lågt bud iaf, får se om han går upp, annars står den bra där den står ett tag till.
 
Håller med om att granen enligt listan bör kosta 5-10 000, men kanske kan kommunen säga att de vill ha lite för att ta bort den för dig?
 
2000kr var väl ett bra bud om ni ändå tänkt ta bort den, med det arbete och kostnader? som det innebär.
 
ja självklart abrovink, dock är det onödigt att sälja för billigt, pengarna kan gå till and projekt ju.
 
*andra projekt
 
Men listpriset. Gäller väl för en fälld gran. Dvs. 2000 plus att få den fälld låter som ett bra bud.
 
Just nu är det läge att sälja timmer om man har något, priserna ligger runt 600:-/m3, men då ska det vara utkört till bilväg... Så 2000:- utan att behöva lyfta ett finger är ett fantastiskt bra erbjudande, om du frågar mig.
 
Göran.W
Tänkte ni ändå ta bort den ta då budet på 2000 kr om dom tar stubben med och slänger någon skopa jord i hålet så slipper ni allt bry med det sen.
 
Tänk på att det är dina skattepengar du pratar om! Kräver du 5000 så är det 3000 kronor mindre tex till skolan, de pengarna räcker till en skolutflykt med buss för en skolklass tex.

I de flesta kommuner får folk erbjudandet att skänka sin gran till kommunen, som sagt slipper de ju kostnaden för att ta bort den. Ta de 2000:- och be dem ta bort roten också, så har både du och kommunen gjort en bra affär.
 
Nu var den såld, 3000:- och roten blir kvar, ej till min egen kommun den är såld, Malmö villa ha den på något torg tydligen. Tack för alla svar
 
Så istället för att dränera din egen kommun så blev det 3000:- av mina skattepengar som försvann istället då..... ;)
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
Jag hade betalat 3500:- för att få den till dalarna! ^^
 
Jag har ca 25 granar på tomten, 30 meter höga, som jag vill få bort. Har frågat runt i ca 4 år nu, men ingen vill ha dom , gratis mot fällning och bortforsling. Granarna är raka och fina, någon som vill ha........... finns i mitten av Skåne, och går att komma till med maskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.