Hej

Jag har själv dålig erfarenhet om detta så jag slänger ut frågan här. Vi tänkte leja bort, målning av tak, tapetsering o listning. Läggning av nytt golv och renovering av trappa. Det rör sig om ca 60 kvm. två rum och trapphus i villa. Trappen renoveras av av oss inköpt renoveringskit. Vägg måste för tapetseras med någon typ easy cover pga ojämn yta.

Har nu fått en offert på arbetet för detta, 20 dagar.

115.000 sek

Låter det rimligt? antar att trappen tar lite tid. Inget material alls med i offerten. Med ROT då 57000.
 
Redigerat:
60 kvm är golvytan alltså.
 
Stora rum iofs, men jag hade hellre lagt några helger och gjort det själv, Många timmar får jag göra för att få 57000 över efter att hyra och räkningar är betalda...
Köp verktyg för 57000 :)
 
Redigerat:
Mäster skrev:
Stora rum iofs, men jag hade hellre lagt några helger och gjort det själv, Många timmar får jag göra för att få 57000 över efter att hyra och räkningar är betalda...
Köp verktyg för 57000 :)
20 dagar, två pers tror jag de räknat med : 160 h. Då av proffs. Vi har barn, jobbar heltid och tjänar mer än 350 kr timmen på våra jobb. Säg att vi skulle lägga 5h per helg på detta, vilket känns mycket redan det, det blir 32 helger......det är det INTE värt! Det är ju ett år i oreda o stök, och så skall vi bo mitt i detta...nej.

Verktygen betalar de själva!

Men jag uppfattar ditt svar som att det är rimligt?
 
Läggning av nytt golv kan innebära mycket olika grejjer och material, bara det kan kosta hela summan .
 
essends skrev:
Läggning av nytt golv kan innebära mycket olika grejjer och material, bara det kan kosta hela summan .

Detta är bara arbetet, allt material köper vi in så det vet vi är rimligt :p
 
Det blir i runda slängar 720kr/h det... inkl moms.... jag är målare själv å driver en firma så det är ju svårt å säga om det det är billigt eller dyrt beror ju lite på omständigheterna men är det tex lackad furutrappa som ska bli vit så är det ett jävla jobb, bara det kan ta en vecka om fotsteg å vagnstycken ska ha olika färg tex å håller ni material förstår jag att dom höjer på sin timpenning men det låter ganska dyrt är min spontana känsla så här utan att veta så mycket vad det rör sig om... men måla trappa å riva tapeter och måla fönster å karmar mm så är det ganska rimlig tid iallafall...
 
....jag tror att de är två pers alltså 360kr/h per person.
 
Har ni bara tagit in en offert? Ta in ett par till så får ni nån uppfattning om prisläget.
 
vi håller på. Några ligger på 125 kr timmen, det känns oroväckande lågt......
 
Byggis1976 skrev:
....jag tror att de är två pers alltså 360kr/h per person.
oj! var nog lite trött i huvve när jag räkna:blushing:;)
 
Ta nån för 125 kr/tim så vi får se resultatet med Timell ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.