Kan man köpa magnetisk whiteboard film på metervara eller rulle om man vill göra egna modeller? Funkar det? Vill klä mdf med det.

Någon som vet bra pris på det. har bara hittat små a3 ark och stärre än så hade jag tänkt mig.
 
Jag kan vara fel ute men är det inte bara målad stålplåt i en whiteboard. Nog för att det kanske är någon specialfärg kanske.

Protte
 
oftast är det whiteboardfolie som de klätt på något. Vill gärna ha tag i den folien så jag kan klippa och klistra själv. Kul med egna tavlor ju. :) Finns både som icke magnetisk och magnetisk. Fast jag har bara hittat a3 format.
 
Oj vad billig den var men inte magnetisk. Får kanske maila dem och se om de har magnetisk med om de säljer till privatpersoner. Tack för länken. Dem fick inte jag upp via google. Kanske för att jag söker på magnetisk?
 
Oj, blev annat pris inklusive moms. ;-) känns som att det kan bli rätt dyra tavlor. ;-)
 
Finns vanlig vit vinylfolie som är bra mycket billigare som går att köpa på rulle. Sen kan du köpa en Magnetfärg: http://www.alcro.se/Inomhus-Magnetvagg-Magnet.aspx som du målar på MDFen först i ett tjockt lager, klistra den vita folien på...och voilá!
 
Nja... Tror inte magnetfärgen går att täcka med folie. Har du testat det själv eller vet någon som gjort så? Vi målade hela vår murstock i barnens rum med magnetfärg i vårt gamla hus så hela murstocken blev en anslagstavla. Vi tyckte det var häftigt men urjobbigt. man var tvungen att måla tunt tunt och många många lager och ändå ramlade stora teckningar ner. Kan absolut säga att jag är rätt tveksam till magnetfärg. Kanske har de uppdaterat den....
 
Inte testat själv, men då låter det som en mindre bra idé med tanke på era erfarenheter...
Skulle personligen köpt en plåtskiva och klippt till och sen klistrat folien på. Just sån vinylfolie har jag använt och den är perfekt att rita på med whiteboard-pennor.

Annars får du ju punga ut med cash för whiteboard-folie helt enkelt:)
 
ja, det är ju ett alternativ. Vill göra mönster och sätta dem med distans och ledspottar bakom. (om man nu kan lägga ner sådant jättejobb på en anslagstavla ;-)). Har funderat på om jag skulle kunna göra det i plåt men tveksam till att få snygga jämna fina mönster med plåtsax. Figursågen och mdf är jag otroligt bra kompis med. :) ska kolla runt. kanske är billigare att köpa utomlands. Sedan vet man ju aldrig om det är bra magnetisk effekt på det ändå. Kan ju vara som magnetfärgen där med. Saknar våran vita magnetmålade murstock i alla fall. kanske bara hade behövt några fler lager med magnetfärg på den. barnen hade bokstavs magneter och möblerade runt och skapade ord. hade ju oändlig pusselyta från golv till tak. Kan tänka mig att vi kommer göra så här med så de kan leka med den i alla fall. :)
 
Upptäckte nu när jag letat lite att flugger släpper en whiteboard färg nu. Kanske ska måla på de utsågade mdf-skivorna då. Fast nu blev man ju lite sugen på att måla precis hela väggen till en enda stor whiteboard tavla. Det skulle väl ändå barnen gilla. :)
 
Du kan ju låta barnen skriva direkt på tapeten, finns ju nya tapeter sedan.

Protte
 
prototypen skrev:
Du kan ju låta barnen skriva direkt på tapeten, finns ju nya tapeter sedan.

Protte
Det låter som det blir rätt dyr anslagstavla. Då är det nog bättre att slänga upp en korkmatta och nåla upp papper på men det känns smidigare med en whiteboard. Om inte den färgen är svindyr så klart. Är det rimligt pris på den så kommer barnen absolut få varsitt "klotterplank". ;-)
 
Varför inte köpa färdiglackad vit plåt och limma på mdf, med rätt blad på sticksågen kan du såga ur mönster.
 
Får se hur vi gör. Just nu lutar det åt antingen magnetisk foliefilm eller tunn plåt och sedan whiteboardfilm över eller så målar vi med den nya färgen uppepå magnetfärg men vi vet från förr att då ramlar lappar rätt lätt ner men det kanske bara behövs fler lager med magnetfärg.

Blir nog med distans och led spottar i hallen och så får barnen "klotterplank" i sina rum och det målar vi definitivt med magnetfärg och whiteboardfärg direkt på timmerplankorna. . :) Det bara måste vi testa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.