Hemmakatten
Har någon plockat egna oliver, börjar bli dags nu/snart? Jag köper jätte gärna ett kilo eller ändå mindre, ett par hg för att kunna göra "min" egen inläggning enligt recepten i min tråd

http://www.byggahus.se/forum/vaexthus/169407-hur-man-laegger-egenplockade-oliver.html

Om ingen har tillräckligt med oliver att sälja så prova själva att lägga in. Den som odlar chili borde vara färdig nu och perfekt att hacka ned lite i olivburken.
 
Redigerat:
Chili fick jag en fem-sex stycken på min planta, men inte en endaste oliv. Det fick bli gambas al pil pil och laab gai av chilin istället.

Annars hade jag ditt recept i åtanke, om det hade blivit några.
 
Hemmakatten
Jag har också en chiliplanta som stått i kruka i varmaste hörnet och nu inomhus. 60 cm hög och buskig är den. Men totalt blev det 2, endast 2 chilipeppar. :( Och jag som vattnat, skött om och duttat med plantan och haft mig. Det blev dyra chili. Men roligt är det i vart fall att pröva. Förra året hade jag en habanero-planta. På den fick jag 4 stycken.

Vad är laab gai?
 
Verkar inte som att jag får någon påminnelse vid svar i den här tråden, därav det sena svaret!

Laab gai är en varm superstark thailändsk sallad som väl kan göras på lite olika sätt, men huvudingredienserna är finhackad kyckling, rödlök, massor av chili och färska kryddor som koriander och mynta. Jag har lite hatkärlek till rätten, men sedan jag började äta den gick det inte att sluta! Jag har därför massor av chili, mynta och koriander i växthuset.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.