Mitt badrum kommer att se ut så som skissen i den bifogade filen. Dubbeldörrarna leder ut till trädgården och den andra dörren som mynnar till Hushållning kommer man in i. Hushållning kommer att bli min walk-in garderob/tvättstuga samt inhysa VVS-anläggningen i ett hörn.

Jag önskar få in ett badkar, bastu samt dusch i mitt badrum på 7 kvm. Toalett besök gör man i ett annat rum så badrummet är endast ägnat åt att göra sig ren och njuta en stund.

Jag vill absolut ha ett badkar, specifikt ett badkar med ett djup på 60-70cm så som ett japanskt badkar. Det är helt enkelt underbart att verkligen bada hela kroppen istället för att endast sitta upp till midjan i vatten. Badkaret vill jag ha i badrummet så att man kan ligga och titta ut medans man badar.

Det ska också in en bastu, även fast jag är inte så riktigt säker på om bastu är min grej så kanske det kan bli. Det är också rätt så tilltalande i den lite trängre bastun att göra hela väggen till badrummet i glas. Tror att det skulle kunna vara mysigt om man hade lite orkidéer i hörnet mot trädgården samt att man kan få ett känsla av öppenhet och utsikt.

Men då finns det ingen plats för en dusch. Jag vill inte duscha i badkaret, det känns väldigt begränsande och stelt.

Några förslag över hur man kan få in dusch, badkar och bastu i detta utrymme?
 
  • Ritning, stomme - badrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kan du inte göra en liten dusch i bastun? alltså göra en 80*80 dusch precis till vänster när du kommer in i badrummet?
Bastun blir lite mindre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.