Det är klart att det går. Långa och många limknektar krävs dock. Glöm inte att skivorna får inte vara oljade innan du sätter igång...
 
Det är inga problem alls. Jag har själv gjort en liknande lösning. Var nogrann, om det på något ställe blir ett litet glapp lös enligt följande.

Såga i spillbitarna, tag tillvara på sågdammet, blanda detta med lim. På så sätt får du ett spackel som kommer smälta väl in med skivan.

Om du önskar få ett mer massivt intryck kan du även limma en stav under skivan i ytterkant.

På så sätt ser det ut som om du har en 54 mm tjock skiva istället.
(rekomenderas på äldre kök med för låga arbetsytor)
 
Det finns "skarvlister" att köpa. Har dock ingen aning om hur lätt den är att hålla ren...
/Ulle
 
Hmmm...

1. Har jag inte sett ett beslag att fälla in på undersidan för sådana där projekt, något med två öglor och en gängad stång och två muttrar?

2. Man har ju faktiskt undersidan att härja med när man skall få till limfogen. Man kan skruva dit ett par klossar för att vara säker på att få fogen i rätt höjd.

Och - tänk på att limmet skall klara vatten.

Och - slipa inte, använd sickel.

Och - fråga alltid på ett litet snickeri utanför storstan vad de skall ha för att göra skivan från grunden. En kompis frågade på mitt tips en snickare häromkring och fick en ekskiva utan ändskarvar för 75% av priset för de färdiga med ändskarvar han sett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.