Hej!

Är på jakt efter termostater som man kan styra radiatorer/element med så att man t.ex. drar ner temperaturen när man är borta på dagen och ev helgen osv. Jag vill gärna göra det smidigt via datorn/smartphonen och kunna styra termostaterna individuellt. Vill gärna kunna schemalägga det så man slipper in och pilla ett par gånger om dagen.

Vill inte gärna lägga allt för mycket pengar på det så jag söker något billigt, men bra... Har WiFi i huset om det nu kan vara ett sätt...

Tacksam för tips!
 
Tror du borde skriva vad du har för värmesystem :) blir lite lättare att tipsa då.
(även fast just jag inte har några tips vilket system du än har)
 
Oavsett vad du har för uppvärmning kan vi dela in systemen i två slag:

Med skadd.
Utan sladd.

Det finns oxå sytem som kan utnyttja befintliga elkablar (-uttag) genom att överlagra en signal.

Inväntar vad du har för värmesystem.
 
http://www.living.danfoss.se/

"Living eco" eller "Living connect" skulle nog uppfylla dina krav?

"Living connect" är nog det du bör titta på om du vill kunna styra dina termostater från en central enhet. Jag tror inte att kommunikationen sker via WiFi, men du har iaf. möjlighet att styra dem från en touchscreen.

(Såg nu att de kommunicerar över Z-Wave)
 
Redigerat:
eviljava skrev:
Jag tror inte att kommunikationen sker via WiFi, (Såg nu att de kommunicerar över Z-Wave)
WiFi drar alldeles för mycket ström om det är batteridrivna enheter.
 
Tack för tipsen!

Vattenburen radiatorvärme som fås ifrån en ackumulatortank som värms av Bosch Luft/vatten värmepump och stöttas (senare) med solfångare och braskamin har jag som uppvärmningssystem.

Living connect verkar passa mig bra, någon som vet var man köper det billigare än på Rinkaby rör?
 
Det enklaste är väl att sätta in ett inomhustermostat med dag natt omkoppling.
 
Varför inte satsa på shunkt automatik ? Ouman EH-800 har webgränssnitt så man kan köra större eller mindre temp sänkningar samt ett bra veckoprogram som hantertear dessa
(OBS EH-800B har inte LAN anslutning annars samma)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.