Jag har precis byggt/bygger hus med Svenska Husgruppen. jag skulle gärna höra om det finns fler som har erfarenheter från detta.

Mina finns på svenskahusgruppen.org
 
Varför en blogg i deras namn? Om den blir framgångsrik så kommer de nog ganska lätt kunna ta den ifrån dig genom att visa att du skapat en blogg i deras företagsnamn. Dessutom så faller ju all möjlighet att den skulle föröka vara nyanserad då du helt klart var ute för att skada dem redan då du köpte domänen. Det i sig kommer göra domänen ännu enklare för dem att återta om de skulle vilja det.

Därtill så tror jag att du hjälper dem då länkar till .org nog tillgodoräknas .se och andra toppdomäner. Dvs. den samlade mängden länkar till någon av domänerna gör att båda rankas högre vid sökningar. Jag är inte säker på att det är så (det är ingen eftersom rankingsystemet inte är officiellt), men det vore inte orimligt.
 
Att bloggen finns i deras namn är för att varna andra konsumenter att ha att göra med Svenska Husgruppen. Det har varit min absoluta vilja att försöka nyansera och hålla bloggen så saklig som möjligt.
 
Jo, jag har erfarenheter av Svenska Husgruppen och de är precis lika usla som framgår av din blogg. Jag återkommer med ett eget inlägg inom kort och berättar hela min historia om Svenska Husgruppen.

Till dess en varning: köp aldrig hus av Svenska Husgruppen!
 
Hej, välkommen till forumet.

Du bör ge lite mer "kött på benen" för att inlägget skall bli trovärdigt, framförallt iom. att du är ny på forumet. Jag inser att du kanske sitter i en känsligt sits med förhandlingar osv. Men det bör gå att tydliggöra lite mer.

Spännvidden i vad olika personer ser som "uselt" är ganska stor, vi har medlemmar som fullkomligt dömmer ut ett företag för att de trampat ned ett par tulpaner, samtidigt andra medlemmar som tycker att en husfirma är ganska OK, de hade bara lite otur så att huset rasade samman. Därför är det viktigt att man i ett inlägg där man dissar eller rekommenderar ett företag är lite tydligare om vad som är bra eller dåligt. Så att övriga kan göra en egen bedömmning.


Annars måste vi ta bort ditt inlägg.
 
Visst kan jag ge mer "kött på benen", och det handlar inte om nedtrampade tulpaner. Här följer några exempel:
- Tillverkningsorder utlovas två till tre veckor efter bygglov - sker sju veckor efter bygglov.
- VVS-ritningar utlovas tre veckor efter tillverkningsorder - kommer sex veckor efter tillverkningsorder.
- Bärande pelare placeras enligt konstruktionsritningar inuti avloppsstammar och mitt i öppna spisen.
- Samtliga takbjälkar felkonstruerade så att byggnationen måste stoppas utan tak under fyra regniga veckor.
- Samtliga öppningar för fönster i väggmodulerna är en eller par decimeter för stora i alla riktningar.
 
Usch, det later jobbigt. Men det ar nar de menar att huset ar fardigt som det blir riktigt intressant. I mitt fall sa ar yttervaggarna snea med med an 1 cm per Meter. Fonster ar knackta och golv buktar ner med mer an 5 mm per 25 cm.
Det finns ocksa flera sidor av problemet. Ett foretag har ratt att gora fel enligt min mening. Det ar hur de hanterar felen som ar det viktiga.
Min erfarenhet ar att deras satt att hantera fel ar att skicka fakturan.

Lycka till och ge dig inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.