Hyttadalens kulturbyggare AB i konkurs, igång igen som enskild firma?

Vill höja ett varningens finger för denna firma. För att göra en lång historia kort.
Vi anlitade Nya Tidens Hus / PH Villaentreprenad för husköp och byggnation av vårat nya hus.

Han använde sig av Hyttadalens Kulturbyggare som underleverantör dvs de utförde allt förekommande snickeriarbete, inkl stomresning. Det var ett omfattande byggfusk i våran fastighet ( sök på min profil här så finner ni all fakta )

Entreprenören vägrade konstant i över två år att erkänna felen trots flertalet omfattande efterbesiktningar, med termografaering och trycksättning av fastigheten, utlåtande från byggledaren att bla ritningar och konstruktion inte följts, samt att man utelämmnat material och inte följt byggnormerna.

Det hela slutade med att vi stämde Entreprenören där vi tilldömdes ett vite av tingsrätten

Firman Hyttadalens Kulturbyggare AB F-Skatt drogs tillbaka då det ( upptäcke vi senare ) återstod ca 2 månader på bygget, veckan efter detta så gick Hyttadalens kulturbyggare AB i konkurs.

Kollar man upp firman (Hyttadalen) så ser man att det även finns en enskild firma med samma namn, det ser nu ut som om denna firma nu börjat verka med samma person bakom.

Min personliga åsikt är att man bör vara mycket försiktig om man anlitar dessa personer då de enligt mig och även besiktningsunderlag samt bilder inte verkar besitta den kunskap som krävs för att bygga hus på ett korrekt sätt.

Gamla firman som gick i konkurs: www.kulturbyggaren.com
Nya firman i enskild form: www.kulturbyggaren.se som där verksamheten är angiven som kroppsvård :)

Bilder från Kulturbyggarens utförande finns på:
www.erikzzon.se

Besiktningar och info:
http://www.byggahus.se/forum/refere...aentreprenad-nya-tidens-hus-nu-i-domstol.html

http://www.byggahus.se/forum/juridi...otar-med-att-dra-sitt-foeretag-i-konkurs.html

Bolagsregistret för Kulturbyggaren:
http://www.allabolag.se/wich/bef%3A...0e5642c/wstr/Larsson%2C_Sven_Olof_Magnus/xs/1
 
Den enskilda firma har han haft hela tiden. Det var hans första företag och AB t var hans andra.
Han har även haft en spaanläggning med kroppsvård i centrala gnesta. Just nu så både bygger han och har hushållsnära tjänster (städ).
Han har mycket jobb åt Peab i stockholm och håller på med det som han kan. Betongarbeten och murning. Hans anställda är mestadels från östeuropa.
Vad jag vet om ditt bygge så hade han icke kvalifiserad personal som aldrig hade varit på ett bygge förrut.
Han hyrde även in en annan kille som skulle försöka få lite ordning på allt, och den blåste han på massor med pengar.
Jag vet även att ph villaentreprenad blåste hyttadalens på massor med pengar på ert bygge och att dom var pådrivande i att fuska till allt när misstag från fabriken upptäcktes. Om det inte gjordes så skulle utbetalningarna utebli.
 
Ja du, du säger ungefär vad jag själv vet/misstänkte. Dock så skulle det varit trevligt att ha haft personer med den erfarenheten med oss i rätten då vi stämde PH Villaentreprenad.
När du säger...

Anders_byggare skrev:
Han hyrde även in en annan kille som skulle försöka få lite ordning på allt, och den blåste han på massor med pengar
Antar jag att du syftar på Hyttadalens kulturbyggare, och han han skulle blåst inhyrda hantverkare. Han var nämligen hos oss själv och skulle fixa våra fönster med en inhyrd kille, de lyckades inte riktigt

Anders_byggare skrev:
Vad jag vet om ditt bygge så hade han icke kvalifiserad personal som aldrig hade varit på ett bygge förrut
Jo vi känner till detta, jag samtalade med en av de så kallade snickarna som var på vårat bygge och han berättade att han jobbat som snickare i 6 månader, tidigare så var han bartender, och en av killarna som var med på stomresningen jobbade som kassapersonal på konsum.

Vad som gör mig frågande är hur en sådan som PH Villaentreprenad kan fortsätta husera i branshen, som helt egen ja, men han är idag anställd av LB-Hus, och jag skall inte uttala mig för andra, men jag själv skulle hellre åka rutschkana på en rasp, än köpa hus av den killen, än mindre låta han bygga huset.

Hur många ovetande personer som är drabbade av kombinationen PH Villaentreprenad och Hyttadalens Kulturbyggare är svårt att veta, jag vet dock att Hyttadalen hade ca 6 samtidiga byggen hos PH Villaentreprenad och har de medvetet fuskat hos oss så finns möjlgheten att det är likadant hos andra.

Och de sista månaderna på vårat bygge så saknade Hyttadalen F-Skattsedel, detta antar jag att PH Villaentreprenad kände till, Säger en del om hur seriös man är och hade vi vetat detta vid tillfället så hade de åkt ut med huvudet före.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.