Nu är garaget beställt och väntar med spänning!

//Micke
 
ok då ::)

Det blev ett J Lundgvist garage på 5*8m 38 garder taklut.
1 slagport 25*21. 2 fönster 10*5 en dörr 9*20

Köpte det utan takpannor men lyckades pruta till mig takboard och extra takreglar.


//Micke
 
Jodå plattan gjöt jag i våras så den bara väntar på att bli inklädd :)

Det kommer i sektioner så det ska väl inte ta så många dagar att få det tätt, de kommer med lastbil (dhl)

Fick ge 58900kr inkl frakt men då utan pannor och hängrännor, kan fixa det billigare själv än vad de kunde.

Är erat garage färdigt?

 
Det låter härligt som du skriver att slippa allt som har med snö och is att göra.

Jodå jag ska försöka göra mitt bästa med uppdateringen av garaget.

Det kommer v13-v14
 
Kommer lite bilder på plattan tror jag. :)
 
  • 2006-07-30_017.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till
 
  • 2006-07-30_018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och en till
 
  • 2006-07-30_025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
+1
 
  • 2006-07-30_037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var så himla varmt så jag ville inte att betongen skulle brinna för fort, detta var bara några timmar innan den kom.

Jag vet inte om det har så stor betydelse men man gör så gott man kan! ;)
 
Mikael_L
Det ser ut som att du har gjutit mot form, blir det oisolerad platta ut mot sidokanterna då?

Under har du 100 mm ?
 
Jag har 100mm under ja
Jag har dragit ut isoleringen utanför plattan och där har jag ställt 100mm nu också det var inte gjort då dessa bilder togs.

Sen ligger det makadam som håller det på plats.
 
Hmm tänkte beställa ett garage ifrån samma ställe som dig. Lite nyfniken vad betalade du för att få plattan gjuten eller har du gjort allt själv? Jag funderar på att leja bort den biten helt!


MvH
//Daniel
 
Hej Daniel

Jag har gjutit plattan själv, den kostade ca 700kr/kvm men då fick jag isoleringen i stort sett gratis, det som var dyrast var betong och grävaren.

Plattan skulle ha kostat ca 1500kr/kvm om nån annan skulle ha gjort den.

//Micke
 
Ser ut som det är ingen dränering, el, avlopp och vatten anslutningar på bilderna - eller är jag blind ::). Har fått en grund offert på 25 tkr inkl moms samt golvvärme för 40 kvm förutom grävning/grus och betong.//R
 
Jo då det som inte är där det är avlopp och vatten,
Elen ska dras in sitter ett inlopp i gavelsidan det syns inte på bilderna men finns.
Dräneringen är väl si så där med men ca 29 kubik makadamm + sprängsten ligger under och sidan om (handskottat) :-/. sen är det förberätt för vatten avringen från tak till dagvattnet vilket inte heller syns på bilderna, ska uppdatera detta när vädret tillåter.


//Micke


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.