Har både en Bosch kapsågsklinga och en Maikta sänksågsklinga som har blivit rätt så slöa.

Någon som har tips på någon i Göteborgstrakten som kan slipa upp dem lite snabbt och billigt?
 
Staffans2000
Redigerat:
E
Bor du i västra Götet så finns HM Slip i Högsbo.
 
Det finns också ett OK ställe i Sisjön: Göteborgs Skog & trädgård
 
E
Skog & Trädgård lämnar garanterat in till HM slip som alla andra handlare i det området ;)
 
Hur mycket brukar det kosta att slipa en sågklinga?
Jag har några Bosch 254mm klingor liggande men vet inte om det är lönt att slipa eller inte.
 
Tack för tipsen!

Ringer och kollar lite priser imorgon, återkommer med vad de uppger.
 
Dr Fozz skrev:
Tack för tipsen!

Ringer och kollar lite priser imorgon, återkommer med vad de uppger.
Fick du tag på något pris?
 
Har idag lämnat in klingorna till HM Slip i Högsbo. Får dem imorgon och skall se hur resultatet blev. Kostade runt 1/4 av vad en ny klinga kostar för 48t klingor,
 
En dryg hundring är ju ett riktigt bra pris för en 48taggare. :)

Undrar om dom kan slipa via paketinskick?

Sist jag kollade för något år sedan med en lokal handlare så låg priset på över 200kr samtidigt som man kunde köpa nya festoolklingor för 250kr.
 
Problemet är att du inte längre kan fynda billiga klingor i Tyskland.
 
Helt rätt, metallpriserna har drivit upp priset rejält. Idag får man ju betala 45€ för en 48taggare medans den kostade runt 25€ för något år sedan. Detta gör ju att det är kostnadseffektivt att slipa.
Listpriset i Sverige idag är ju på hemska 790kr och i Tyskland på 76€ :(

Hmm undrar varför inte eurotecknet funkar utan blir € istället
 
€ € €

Gissar att du använder någon pryl från frukthandlaren i Cupertino ;)
 
:p

€€€

Med safari funkar det.d^_^b
Tapatalk problem
 
Att skylla på stålpriset är nog inte helt rätt... när priserna var låga i Tyskland så var även skillnaderna i listpris stora. I mina ögon var prishöjningen i Tyskland en normalisering av Europapriserna. Något de varit rätt bra på att arrangera på de flesta andra produkterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.