Har konstaterat att jag är kass på att spika. Behöver mellan 5-7 slag med hammaren för att få ner, en 4" spik :(

Hur duktiga är ni?
 
Använder spikpistol. Pang säger det så sitter den....
 
Hubbe2 skrev:
Använder spikpistol. Pang säger det så sitter den....
Det gör jag med. Men ibland går det inte.
 
Mikael_L
Beror ju lite på vad jag spikar den i ;) jag slår i dom me 2 slag max i våra väggar:cool: fast vi har ju ett hus av lätt betong förstås :p
 
Om höll mer i hammaren än du skriver inlägg på byggahus.se så kanske vanan blir större? ;-) "Gudfader".
 
MrH skrev:
Om höll mer i hammaren än du skriver inlägg på byggahus.se så kanske vanan blir större? ;-) "Gudfader".
HAHAHA.....d^_^b
 
Tre slag för 3" spik samt 4 slag på 4" spik med en Vaughan Ti-tech 16oz. Den bästa hammare som tillverkats enligt mig.
 
Tror med, att en bra hammare är bland det viktigaste.
 
Tycker det är mer intressant hur många slag man behöver till ex 1000 4" i rad. Alla kan slå i en spik med ett slag, men repeterbarheten är det som visar vem som kan spika. Nästa level är att göra om det uppåt, ex 3" i glespanel i tak.
 
Eller som min farfar sa när jag var liten: "Du slår ju som blixten!!!!!" och oj vad stolt jag blev!
Sen fortsatte han: "Den träffar aldrig på samma ställe två gånger...." :(
 
.....eller som man har hört några gånger på byggen....hälsa från mig när du träffar..... :D
 
Dagens snickare är väl bättre på att hålla i skruvdragare. Helst med 1,3 Ah batteri så det inte blir för tungt. :)
 
MrH skrev:
Om höll mer i hammaren än du skriver inlägg på byggahus.se så kanske vanan blir större? ;-) "Gudfader".
Huvudet på spiken! :D
Ska jag säga...:blushing:

/A
 
Använder skruvdragare. Hel panelen, alla vindskivor,fönstersmygar och allt vad det är är skruvade. Väldigt praktiskt när man skulle byta fönster sedan tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.