Hej!
Kan ni inte lägga ut lite bilder på era badrum?
Jag behöver inspiration!!! :p
 
Lite från stora och lilla badrummet :)
1125171745.jpg
1125171767.jpg
1125171813.jpg
1125247521.jpg
 
Göran skrev:
Lite från stora och lilla badrummet :)
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Wow vad snyggt och stilrent!!!

Hur är det att ha mörkt klinker och kakel i badrummet och duschen med tanke på kalkfläckar osv?

 
Ang mörkt klinkers och kalkfläckar:

Det enda jag märker i vårt badrum (med lite skiftande svart klinkers), är att smuts syns i fogarna... Vi har ganska ljusgrå fogar, som jag får gå på med nagelborste med jämna mellanrum. Men då tonar jag håret rätt ofta också, så det är mest sånt... Och det har ju inte heller något med själva plattorna att göra.

Märker ingen missfärgning på plattorna alls. Däremot blir det vattenfläckar på de släta plattorna (i duschen har vi lite skrovliga) när sambon kliver ur duschen utan att torka fötterna... >:( ;)
 
Nu är det bild med blixt så kaklet utanför duschen är lite mer mörkgrått, men det verkar inte vara några problem, det svarta har jag sen också innanför i bastun på golvet... 8)
 
Göran,
Jag blev väldigt förtjust i betongglaset som avgränsning till duschen! Vi kommer att ha liknande behov av liten avgränsning mot toalettstolen, och jag undrar hur långt avståndet mellan väggen till vänster om toaletten till glasbetongväggen är?

Jättesnyggt, förövrigt. Vill ha samma golv! :)

 
KaMa skrev:
Göran,
Jag blev väldigt förtjust i betongglaset som avgränsning till duschen! Vi kommer att ha liknande behov av liten avgränsning mot toalettstolen, och jag undrar hur långt avståndet mellan väggen till vänster om toaletten till glasbetongväggen är?

Jättesnyggt, förövrigt. Vill ha samma golv! :)

Tackar!
Det är ca 116 cm det avståndet

MVH Göran
 
smebo skrev:
http://www.sweboz.tk/

Här hittar du några bilder från vårt badrum som nyss är invigt ;D

Snyggt!

Hur är hörnorna på fönstersmygen gjorda? Är det en list eller fogmassa?
 
Har nu gjort en förändring värd att tipsa om, efter 2 mån användande har vi höjt bänken med tvättfastet ca 1 dm, i början var överkanten på tvättfatet enl standardhöjd, men stenplattan blev så låg runt om, det är ju där man lägger saker exvis linsburken osv, så man får ryggvärk...
Nu blev det perfekt... 8) 8)
 
Tack ska du ha, jo de är grå list.. 8)
 
Smebo:
Snyggt badrum, vad kommer handfatet ifrån?
 
Handfat och underskåp är köpta hos Kvik. Bänkskivan som är av 5 cm tjock betong (svart) har vi själv gjutit,även den går att köpa på Kvik för 4000:-. ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.