Krilleman
Jag har en CRB121 och tycker den fungerar klockrent!

Bara trådlös inomhusgivare som håller den temperatur jag vill ha, bara + från mig!
Inga sladdar och väldigt enkel installation. Ca 10minuter innan allt var igång!

Enkelt = Jag är nöjd!
 
Redigerat:
Är det någon mer som har upplevt att EC Home s tempgivare i manöverpanelen inte anger rätt temperatur ? Har provat med två olika termometern bredvid mp och den visar ca 3 grader för mkt ...har fått kaliber ned tempen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Jag fick dra ner tre grader! Det kunde dom faktiskt ha kostat på och gjort i fabriken kan tyckas!
 
jaso skrev:
Hittade nu manualen till EC Home på tillverkarens hemsida. Den visar att det finns värmekurvor. De verkar dock inte ha supermycket inställningsmöjligheter. Men kanske fullt tillräckligt.

Vad du menar med att bara analoga har värmekurvor förstår jag inte riktigt. Men om det är på det sättet så är väl EC Home faktiskt analog. Hoppas att det inte är till någon nackdel bara.
Var i manualen hittade du kurvorna? Har nu kollat i min och jag hittar inga kurvor, den räknar ut med algoritm(troligen såkallad PID reglering), så du behöver inte kladda med kurvor, kurvorna är ju bara ett sätt att ställa framledningstemperatur beroende på utomhustemp.

Dock kan du ställa nattsänkning/sparläge 3 gånger om dagen olika för dom sju veckodagarna.

Avancerad och väldigt prisvärd, har inte hittat en produkt som klarar det Ec home klarar för dom pengarna kort och gott.

Mvh Kim
 
Y
Kolla med Bynor.se där finns det du behöver, jag har handlat många gånger hos dom och där finns kunskap o bra service!:)
 
micke_t skrev:
Håller med Lennart. Gillar när det är enkelt. Kollade lite på den nya EC Home men en manual på 44 sidor gör att iaf jag blir mörkrädd :) Undrar bara om den (Cbj) orkar vrida shunten. Jag har en gammal Diom el och ved panna och jag tycker shunten går rätt trögt.
ja Micke! den orkar dra shunten,garanterat.Även jag har en diom el och ved panna.årsmodell ca 88-90 någonstans,dock har den börjat pissa nu....blir en vedolux cu från värmebaronen
 
Visst finns det inställningar för värmekurva på EC Home. Ska man köra efter utetemperatur så måste man ju ha en inställd värmekurva. Vissa regulatorer klarar att man kör med endast rumsgivare, men många kräver även utegivare.
T ex om man vill ställa in sommar och vinterläge efter en viss dygnsmedeltemperatur så krävs utegivare.
PID-reglering används vanligen tillsammans med värmekurva. Det som händer är ju bara att Bör-värdet ändrar sig i förhållande till utetempen.
 
Redigerat:
Lordi: Vart är kurvinställningarna då?
 
xdigger skrev:
Lordi: Vart är kurvinställningarna då?
De ligger under meny 7.9. Där kan du ställa in och även knäcka kurvan
 
Har letat alternativ till EC Home bara så att man inte missar något. Är Danfoss ECL Comfort 110 villasystem likvärdigt eller bättre, tro?
 
http://www.byggahus.se/forum/medlem/127532xdigger,

Lordi verkade svara på frågan om i vilken meny det var. När det gäller var i manualen hittade jag det sist i varje kapitel som beskriver drift med utegivare i någon form (dvs tillsammans med rumsgivare eller inte, olika prioritet mellan ute/rum osv).
 
jaso skrev:
Har letat alternativ till EC Home bara så att man inte missar något. Är Danfoss ECL Comfort 110 villasystem likvärdigt eller bättre, tro?
Ingen som provat denna eller andra bra alternativ till EC Home?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.