Hej!

Vi är i färd med att bygga in/klä in Ikea Pax garderober. Golvet i sovrummet där garderoberna ska stå lutar dock ganska mycket, flera centimeter. Av den anledningen behöver vi bygga en sockel som garderoberna kan stå på. Vi har en skiva mdf till övers som skulle passa utmärkt som sockelgolv, sedan har vi blivit rekommenderade att använda distansskruv eller karmskuv för att kunna justera mdf-skivan och lätt få den helt plan. Glipan under mdf:n ska naturligtvis fyllas med tillsågade träkilar/bitar.

Vad tror ni om idén? Hur skulle ni ha gjort?

Vänliga hälsningar
A :rolleyes:
 
Eftersom du inte har fått något svar kan jag väl skriva det första jag kom och tänka på.

Jag hade tagit två reglar. Den ena hade jag sågat till i lämplig längd och lagt där den ska vara, sedan hade jag "pallat upp" den och med vattenpass sett till att den blivit rak. Sedan hade jag lagt en annan mindre regel vid sidan av den direkt på det sneda golvet. Den mindre regeln fungerar då som ett stöd, man kan då med hjälp av den dra ett streck på regel nummer ett. Sågar man sedan efter strecket bör regeln passa som grund till sockeln.

Vet inte om detta var ett bra svar, men ett svar var det i alla fall :)
 
Vad snäll du är som svarar, det låter som en bra plan! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.