När man ser lösvirkesbyggen så tycks en stor del av dom börja att jobba invändigt innan fasadbeklädnaden är helt klar. Finns det nån annan anledning till detta mer än man vill flytta in så fort som möjligt?
Har övertygat mig själv om att det är bättre att göra klart utvändigt med tanke på väder och vind innan man börjar inne i huset med issolering mm.
 
Precis så tänker jag också göra, utvändigt helt färdigt och sen stöka inne i vinter.....Börjar lägga dorocellgrunden på onsdag-inflyttning 200??, känns hopplöst långt bort :-/
 
Håller själv på och bygger till och vissa saker måste göras invändigt innan man kan ex sätta upp panel. Det måste kortlas och sågas ut fönster (gjorde inte det på övervåningen..) Och, som jag, som bara har min stege, måste ha ett golv på övervåningen, så jag kan fixa utvändigt längst upp inifrån.

Sen é det lätt att man automatiskt fastnar på invändiga jobb, som är klart roligare än det utvändiga... ;)
 
Vissa saker invändigt är ofta beroende av flera inblandade såsom el, vvs och värme. Är lite småtrixigt ibland att få allt att stämma och man vill ofta slippa dyr byggström fortast möjligt. Men håller med om att idealet är att få fasad i ordning först.

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.